اونس طلا2205.24
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پراید 59 و پژو پارس 116 میلیون تومان/وضعیت بازار خودرو پس از عید چگونه می‌شود؟

هرچند با داغ شدن شیوع کرونا، بازار خودرو رو به سردی رفته، اما همچنان قیمت‌های نجومی بر بازار حاکم است.از طرفی یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: زمانی که عرضه خودرو کاهش پیدا می‌کند قیمت خودرو در بازار ناخواسته گران می‌شود. ما معتقدیم هیچ نشانه مثبتی مبنی بر ارزان شدن قیمت خودرو در سال ۹۹ وجود ندارد.

به گزارش سایت طلا هرچند بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارهای اقتصادی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا است، اما همچنان قیمت‌های نجومی بر بازار خودرو حاکم است، هرچند که معامله زیادی صورت نمی‌گیرد و به گفته فعالان بازار، خرید و فروش راکد است.

کارشناسان معتقدند روند نزولی قیمت‌ها از زمان برداشته شدن مجدد نرخ‌ها از سایت‌های خودرویی مثل دیوار، باما و ... آغاز شده، اما مراجعه نکردن مشتریان به بازار و نمایشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا عاملی است که کاهش شدید تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها را رقم زده است.

امروز هر دستگاه پراید در بازار 59 میلیون تومان و تیبا 66 میلیون تومان قیمت خوردند. هر دستگاه پژو 405 جی ال ایکس نیز به قیمت 93 میلیون تومان و پژو پارس 116 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

مشتریان حتی برای پرسیدن قیمت هم به ما مراجعه نمی‌کنند

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پایتخت ، گفت: به جرات می‌توان گفت این روز‌ها کسب و کار‌های همکاران این حوزه نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۸۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: این روز‌ها حتی مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند و نمایشگاه‌داران در بهترین حالت به مشاوره تلفنی بسنده می‌کنند.

موتمنی در عین حال با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، گفت: چند سالی است که تقاضا برای خرید در فروردین و اردیبهشت بیشتر از اسفندماه است، بر این اساس افرادی که فکر می‌کنند با نگه داشتن خودرو در ایام پایانی سال می‌توانند سود بیشتری ببرند، در اشتباهند.

او بیان‌ کرد: افرادی که به دنبال خودرو برای مسافرت‌های نوروزی بودند، ماه‌ها قبل خرید خود را انجام داده‌اند. بررسی قیمت‌ها حاکی از آن است قیمت برخی خودرو‌های مونتاژی نسبت به چهارشنبه گذشته، با افت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی مواجه شده که از آن جمله کاهش ۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸، افت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی سراتو و کاهش ۲۰ میلیون تومانی هایما اس ۷ قابل اشاره است.

نرخ انواع خودرو در بازار امروز به شرح زیر است:

اما در بازار این روزهای خودرو شیوع ویروس کرونا میزان تقاضا برای خرید خودروهای شب عید را کاهش داد که در نهایت منجر به تعدیل قیمت خودروها شد. چندی پیش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به وضعیت تولید خودرو گفت که به دلیل تشدید تحریم‌های بین‌المللی، توقف خطوط خودروهای چینی و کاهش واردات قطعات چینی تیراژ تولید خودروها کاهش یافت.

در گذشته میزان تولید خودروی خودروسازان به دو هزار دستگاه می‌رسید و این در حالی است که در ماه‌های پایانی سال میزان تولید خودروها به هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.»

حال آیا با این شرایط قیمت خودرو پس از عید ارزان می‌شود؟

در همین راستا یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش گفت: در اسفند ماه نشانه‌هایی از کاهش قیمت خودرو پس از عید دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و خودروسازان نیز در تامین قطعات دچار مشکل هستند به نظر می‌رسد که گروه‌های خودروسازی نیز پس از عید با کاهش تولید رو به رو و نتوانند نیاز مردم را تامین کنند.

بهرام شهریاری افزود: بنابراین زمانی که عرضه خودرو کاهش پیدا می‌کند قیمت خودرو در بازار به ناخواسته گران می‌شود. ما معتقدیم هیچ نشانه مثبتی مبنی بر ارزان شدن قیمت خودرو در سال ۹۹ وجود ندارد.

او با اشاره به کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت ارز اظهار کرد: آنچه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سال آینده با افزایش قیمت دلار رو به رو هستیم. همچنین قیمت مواد اولیه و سایر کالاها نیز بر اساس نرخ ارز تعیین و تکلیف می‌شود چنانچه قیمت دلار گران شود قیمت خودرو نیز گران خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد