اونس طلا2324.19
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

ضرر ۸۲۰ میلیارد دلاری کرونا به صنعت سفرهای تجاری جهان

براساس اعلام یک موسسه تحقیقاتی در حوزه سفرهای تجاری، به دلیل محدود شدن برنامه مسافرتی شرکت‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود بخش سفرهای تجاری جهان، با ضربه ۸۲۰ میلیارد دلاری مواجه شود.

به گزارش سایت طلا از فایننشال پست، اتحادیه جهانی مسافرت‌های تجاری (GBTA) با اشاره به اینکه چین حدود نیمی از این ضرر را متحمل می‌شود، اعلام کرد که بیشترین خسارت وارد شده به این بخش در منطقه آسیا بوده زیرا از هر چهار شرکت دست کم سه شرکت تمام یا اکثر سفرهای تجاری خود را به چین، هنگ کنگ، چین تایپه و سایر کشورهای آسیا-اقیانوسیه لغو کرده و یا به تعویق انداخته‌اند.

تازه‌ترین برآورد این گروه صنعتی در مقایسه با پیش‌بینی ماه فوریه آن که ضربه اقتصادی به این بخش را ۵۶۰ میلیارد دلار تخمین زده بود، تفاوت محسوسی دارد.

کرونا که به سرعت در حال گسترش است و از ووهان چین آغاز شد، تاکنون بیش از ۴ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بالغ بر ۱۱۶ هزار نفر را آلوده کرده است که بیشترین آمار مربوط به چین بوده و علاوه بر این فعالیت‌های اقتصادی و تجاری جهان را مختل کرده است.

«اسکات سولومبرینو» مدیر اجرایی این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویروس کرونا به شکلی چشمگیر درآمد خالص صنعت سفرهای تجاری را تحت تاثیر قرار داده است. این ضرر را به هیچ عنوان نمی‌توان دست کم گرفت.

انتظار می‌رود چین که از زمان آغاز شیوع کرونا شاهد ریزش ۹۵ درصدی سفرهای تجاری خود بوده است، با ضرر ۴۰۴.۱ میلیارد دلاری بابت درآمدهای ناشی از این بخش مواجه شود؛ این رقم برای اروپا ۱۹۰.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

این گروه یادآور شده است که صنایع هوایی و هتلداری که به طبع بزرگ‌ترین ذینفعان مسافرت‌های تجاری شرکت‌ها هستند، به دلیل شیوع روزافزون کرونا متحمل ضربه سنگینی خواهند شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد