اونس طلا2382.3
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

در شرایط کنونی، در بورس بمانیم یا سهام خود را بفروشیم؟

بازار جهانی بورس بدترین روزهای خود را از بحران مالی یک دهه گذشته تاکنون، سپری می کند.

بازار جهانی بورس بدترین روزهای خود را از بحران مالی یک دهه گذشته تاکنون، سپری می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وبگاه کلارک هوارد، اگر شما مبالغ زیادی را در بازار بورس سرمایه گذاری کرده اید ممکن است این سوال را بپرسید که آیا در بورس بمانم یا سهام خود را بفروشم؟ کلارک هوارد، کارشناس مالی و سهام به شما پاسخ می دهد.

دوشنبه گذشته، روز سیاهی در وال استریت بود چرا که میانگین صنعتی داو جونز بیش از ۲هزار واحد سقوط کرد و S & P 500 نیز ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاران نگرانی خود را از تاثیر این ویروس بر سوددهی بازار سهام ابراز کردند. این ویروس تاکنون ۱۱۱ هزار مبتلا در سرتاسر جهان داشته و جان نزدیک به ۴ هزار نفر را نیز گرفته است. چندین ایالت از جمله اورگان، نیویورک و کالیفرنیا شرایط اضطراری اعلام کرده اند.

در همین حال، عربستان سعودی با وجود تقاضای اندک دنیا برای نفت،‌ همچنان تولید زیاد این حامل سوخت را ادامه می دهد. همین خبر قیمت نفت را کاهش داده و برخی پیش بینی کرده اند که این اقدام ریاض می تواند بهای نفت را ۲۰ دلار در هر بشکه کاهش دهد. اشتباه نکنید: این زمان ها هشداردهنده است. از دسامبر سال ۲۰۰۸ به بعد، روز گذشته(سه شنبه) بدترین رکود در بازار سهام وجود داشت. اما آیا باید وحشت کنید سهام خود را به پول نقد تبدیل کنیم؟ اکنون زمان مناسبی برای فروش تمام سهام شماست؟ آیا قرار است شوک های مالی بیشتری به بازار وارد شود؟

تیم ما در این خصوص با یک برنامه‌ریز مالی معتبر صحبت کرده تا از وی درباره تحرکات هشداردهنده بازار بپرسد. وی گفت: سالهاست که ما شاهد وضعیتی پایدار در بازار هستیم و هیچ عقب‌گرد ترسناک یا مهمی را نداشتیم. در حقیقت، در 20 سال از 40 سال گذشته در تقویم ( 50 درصد از زمان) در یکسال، S&P 500 یک عقب‌گرد دو واحدی را نشان داده است. بازار در هر سال به طور متوسط افت ۱۳ درصدی خواهد داشت.

در سال هایی که S&P با افت دورقمی همراه بوده ۱۲ مورد از این ۲۰ مورد -۶۰ درصد زمان ـ بازار در انتهای سال با بازدهی مثبت به پایان رسیده است. بنابراین به توصیه این کارشناس، تا زمانی که بازار بهبود نیافته حفظ تنوع در سبد سهام راهی برای محدودکردن خطر است. همچنین تاکید می شود که وقتی همه در حال هراس و ترس هستند آرام و منطقی باشید. ما دقیقا نمی دانیم بازار سهام با همین روند، تا چه حد کاهش می یابد.

بازار بورس روند صعودی بسیار طولانی داشته و این سهام بسیاری ارزشمند اکنون به دوره ای از عدم اطمینان رسیده اند. سرمایه گذاران از عدم اطمینان متنفرند، و تا زمانی که غبار کروناویروس از چهره بازار پاک نشود این عرصه شکوفا نمی شود.

مادامی که شما به دلایل درست سرمایه گذاری کنید و پول خود را به مدت طولانی در آن سهام نگه دارید، می توانید خبرها و تیترها را نادیده بگیرید. بازارها، حتی پس از سقوط های دردناک، در نهایت بهبود می یابند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد