اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا اکنون وقت مناسبی برای نگهداری و خرید طلا است؟

بانک BNP Paribas فرانسه بر این باور است که سرمایه گذاران باید به نوسانات کوتاه مدت طلا در گذشته توجه کنند و این واقعیت را درک کنند که طلا یک روند کاملا صعودی در بلندمدت خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، Harry Tchilinguirian رئیس تحقیقات کالا در بانک BNP Paribas گفت: سرمایه گذاران باید به نوسانات کوتاه مدت طلا نگاه کنند و توجه داشته باشند که روند صعودی قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد یافت آن هم در شرایطی که نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا رو به کاهش است.

بر اساس این گزارش وی افزود: به خاطر پایین بودن نرخ بهره، اکنون بهترین زمان برای نگهداری و خرید طلا است.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: نرخ بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا در شرایط کنونی منفی است و این مساله طلا را برای سرمایه گذاران بسیار جذاب کرده است. البته به نظر من هنوز این احتمال وجود دارد که نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا باز هم کاهش یابد. حتی پس از کاهش غیر منتظره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی هفته گذشته نیز به نظر می رسد بانک مرکزی آمریکا در نشست 18 مارس خود بار دیگر نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش خواهد داد.

این تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی گفت: سیاست های پولی انبساطی در سطح جهان موجب جذب سرمایه گذاران به بازار طلا خواهد شد. به نظر من قیمت طلا به سوی هدف 1700 تا 1725 دلاری حرکت خواهد کرد. گرچه روند قیمت طلا صعودی است ولی بازار نسبت به نوسانات روزانه شاخص سهام نیز حساس است. من پیش بینی نمی کنم که قیمت طلا به سرعت به 1800 دلار خواهد رسید ولی این یک روند تدریجی است. قیمت طلا یک مسیر زیگزاگی به سوی بالا خواهد داشت. سرمایه گذارانی که در ماه ژوئن طلا خریداری کرده اند به راحتی می توانند ضرر و زیان خود در بازار سهام را جبران کنند. طلا یک پوشش امن برای ریسک ناشی از سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام است.

وی افزود: نگرانی درباره گسترش ویروس کرونا می تواند فشار زیادی بر رشد اقتصادی جهان وارد کند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران بیشتر به فکر بیمه کردن دارایی و سرمایه خود هستند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد