اونس طلا2214.9
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مراقب گوشی های اندرویدی خود باشید!

بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار دارند.


هک شدن یک میلیارد دستگاه اندرویدی

هک شدن یک میلیارد دستگاه اندرویدی


بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار دارند.

شرکت انگلیسی «Which» که حامی حقوق مصرف‌کنندگان است، می‌گوید 40 درصد کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که گوگل دیگر آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته این شرکت گوشی‌هایی که ورژن اندروید آن‌ها 4 یا قدیمی‌تر است، در معرض بیشترین آسیب‌پذیری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آن‌ها 7 است ولی امکان بروزرسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند.

این تحقیق که بر اساس داده‌های گوگل انجام شده، به اهمیت استفاده از اندروید آپدیت شده اشاره می‌کند تا از گیر افتادن در دام هکرها، سرقت اطلاعات، اخاذی و دیگر حملات بدافزاری در امان ماند.

طبق برآوردهای شرکت یاد شده، میلیون‌ها گوشی فقط در بریتانیا در معرض هک شدن، سرقت داده و یا دیگر حملات سایبری قرار دارند.

کارشناسان این شرکت چندین گوشی و تبلت از جمله گوشی‌هایی که هم‌اکنون از فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون قابل خریداری هستند را آزمایش کردند. آن‌ها متوجه شدند تمامی گوشی‌ها دست‌کم یک‌مرتبه توسط بدافزار قابل هک شدن هستند و برخی از آن‌ها چندین آسیب‌پذیری دارند.

هک شدن یک میلیارد دستگاه اندرویدی
در لیست گوشی‌های آزمایش شده نام موتورولا ایکس، گلکسی اس 3، سونی اکسپریا Z2 و نکسوس 5 به چشم می‌خورند. به گفته شرکت یاد شده، گوشی‌های قبل از سال 2012 مثل گلکسی اس 3 و سونی اکسپریا S آسیب‌پذیری بالایی داشته و کاربران آن‌ها باید بسیار مراقب باشند.

بر اساس آمارهای سال 2019 گوگل، بیش از 2.5 میلیارد گوشی اندرویدی فعال در سطح جهان وجود دارد. داده‌های ماه مه 2019 این شرکت نشان می‌دهند که 42.1 درصد از کاربران فعال اندروید در دنیا، از نسخه 6 یا قدیمی‌تر این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد