اونس طلا2325
مظنه15,336,000
18 گرم3,540,300
ارزش سکه34,552,008
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

کرونا و اشتباه سرمایه‌گذارانی که سهام خود را برای خرید طلا می‌فروشند

طلا یک سرمایه گذاری مهم است و به همین دلیل، نباید به درخواست ها برای خرید این فلز در شرایطی که بازار در شرایط افت قرار دارد، تن داد.

طلا یک سرمایه گذاری مهم است و به همین دلیل، نباید به درخواست ها برای خرید این فلز در شرایطی که بازار در شرایط افت قرار دارد، تن داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، زمانی که بازار سهام در حال حرکت به سوی وضعیت اولیه خود است،‌ در نگاه روزمره سرمایه گذاران طلا تبدیل به یک استاندارد «طلایی» شده است. در حقیقت، طلا بهترین هفته خود را از سال 2016 پشت سر می گذارد زیرا ترس از شیوع هر چه بیشتر کرونا در سطح جهانی، منجر به فروش شدید سهام در بورس شده و سرمایه گذاران را وادار کرده از آنچه که آنها به عنوان یک پناهگاه امن می پنداشتند، عقب نشینی کنند.

طلا اکنون به بالاترین بهای خود از سال ۲۰۱۳ به بعد، معامله می شود. بااین حال، مشاوران مالی معتقدند سرمایه گذاران باید در برابر درخواست برای ذخیره پول در طلا، مقاومت کنند. در حالی که برخی از مشاوران از اختصاص نوعی سبد سرمایه گذاری به طلا سخن می گویند سرمایه گذاران باید منتظر باشند ببینند گردوغبار کنونی در بازار چه زمانی برطرف می شود.

دنیس ناتل، یک طراح اقتصادی معتبر و مشاور مالی وینتر بانک فلوریدا در این باره معتقد است: اکنون برای انجام این کار خیلی دیر است. بهترین زمان برای آن، دو هفته پیش بود. اکنون وقت آن نیست که مواضع جدیدی را آغاز کنیم در حالی که امورات به سرعت در حال تغییر است. شاخص های بازار S & P 500، نزدک (NASDAQ) و داو جونز از ۲۴ فوریه به بعد، هر کدام بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را کاهش داده که پس از صعودهای اخیر، نزولی ۲۰ درصدی محسوب می وشد.

وضعیت بازار تا حدودی به تعداد مبتلایان به کروناویروس در خارج از چین، بستگی دارد. تاکنون بیش از ۹۷ کشور در جهان ابتلای شهروندان خود به ویروس مذکور را تائید کرده و تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار تن در سرتاسر جهان به آن مبتلا شده اند. وضعیت در آمریکا نیز چندان خوب نیست و نیویورک، اورگان و کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

اما آشفتگی های بازار بهای طلا را صعودی کرده و هراس از کروناست که قیمت این فلز را هدایت می کند. به گفته فیتزجرالد مشاور مالی برجسته در فلوریدا، اقدام برخی سرمایه گذاران در فروش سهام خویش برای تامین اعتبار خرید طلا کار عاقلانه ای نیست بلکه صرفا حرکتی بر اساس ترس و هراس است. در چنین موقعیت هایی، مردم دلال می شوند. آنها شروع به گردش سکه های خود می کنند. آنها تلاش می کنند شی‌ء قیمتی بعدی را بیابند که درگیر ناآرامی ها نشده و بازی نمی خورد. اما این کار نتیجه خوبی نخواهد داشت.

مشاوران مالی معتقدند که همین دلیل نه تنها برای طلا بلکه برای سایر دارایی های جایگزین که تمایل به حرکت موازی با بازار سهام ندارند، صدق می کند. فیتزجرالد معتقد است:‌ به احتمال زیاد، سهام در درازمدت نسبت به طلا سود بیشتری را عاید سرمایه گذاران می کند به ویژه اینکه، طلا از نرخ تورم تاثیر می گیرد.

به عنوان مثال، ۱۰۰ دلار سرمایه گذاری در بورس،‌ تقریبا ۳۸۶ دلار سود برای شما خواهد داشت و این در حالی است که همین رقم سرمایه گذاری در اوراق سودی ۱۳۵ دلاری را برای شما ایجاد می کند. حال آنکه این میزان سرمایه در طلا نیز سودی ۱۰۰ دلاری را عاید شما خواهد کرد.

این کارشناس مالی تاکید کرد: سرمایه گذار باید فردی با قدرت فکری متناقض باشد. هنگامی که مشاهده کرد مردم در حال دویدن و فرار از چیزی هستند، نشانه خوبی است برای خرید آن. او باید بداند وقت یک خرید خوب فرا رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد