اونس طلا2383.79
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

کاهش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را به 2000 دلار خواهد رساند

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که اقدام غیرمنتظره فدرال ررزو آمریکا در کاهش نرخ بهره موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، شاید قیمت طلا تا چند روز پس از کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره آمریکا با چالش روبرو شود ولی یک تحلیلگر ارشد اقتصادی معتقد است اگر تاریخ تکرار شود، قیمت طلا یک روند کاملا صعودی در پیش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش Ryan Giannotto مدیر بخش تحقیقات موسسه GraniteShares در مصاحبه ای گفت: آخرین باری که فدرال رزرو در سال 2008 اعلام کرد که نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش می دهد، قیمت طلا پس از آن با رشد 17 درصدی روبرو شد.

وی در ادامه افزود: تاکنون 7 بار کاهش نرخ بهره به صورت فوری و غیرمنتظره انجام شده و قیمت طلا به طور میانگین با رشد 26 درصدی دو سال پس از هر بار کاهش نرخ بهره روبرو شده است. این غیرهوشمندانه است که احتمال ندهیم قیمت طلا تا سطح 2000 دلاری افزایش نخواهد داشت.

وی گفت: من نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا خوش بین و امیدوار هستم چرا که تصور می کنم بازارهای مالی با یک طوفان کامل روبرو خواهند شد. به نظر من کاهش نرخ بهره آمریکا، افت سوددهی اوراق قرضه و متلاطم شدن بازارهای مالی عوامل مهمی هستند که می تواند بر افزایش قیمت طلا موثر باشد.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: نه تنها طلا به کاهش نرخ بهره آمریکا واکنش مثبتی نشان می دهد بلکه کاهش غیرمنتظره نرخ بهره این انتظارات را از بین برده است که فدرال رزرو بتواند به زودی نرخ بهره را متعادل کند.

وی افزود: در حالی که بهره اوراق قرضه 10 ساله به کمتر از یک درصد رسیده بسیاری از سرمایه گذاران تمایل خود را برای خرید اوراق از دست داده اند. دیگر این عقیده و استراتژی سرمایه گذاری وجود ندارد که 60 درصد پرتفوی را به سهام و 40 درصد را به اوراق قرضه اختصاص دهیم. سال گذشته می توانستید کل اوراق قرضه خود را بفروشید و در بازار طلا سرمایه گذاری کنید.

وی در پایان گفت: کاهش نرخ بهره لزوما موجب تحریک رشد اقتصادی نخواهد شد آن هم در شرایطی که ویروس کرونا به سرعت در حال رشد و گسترش است. کاهش نرخ بهره به تنهایی برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد آمریکا کافی نیست.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد