اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشت 420 کامیون ترکیه ای متوقف در مرز بازرگان/ترافیک چندکیلومتری کامیون های صادراتی در مرز پیرانشهر

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه ترکیه از سوم اسفندماه جاری مرز خود را بسته است، گفت: ۴۲۰ دستگاه کامیون متوقف ترکیه در بازرگان پس از رایزی های مختلف به کشورشان بازگشتند.از طرفی ترافیک سنگین و چند کیلومتری از کامیون های حامل کالاهای ترانزیتی و صادراتی در گمرک تمرچین پیرانشهر نیز به وجود آمده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از گمرک، مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه ترکیه به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران از سوم اسفندماه جاری نسبت به بستن این مرز اقدام کرده بود، گفت: ۴۲۰ دستگاه کامیون متوقف ترکیه در بازرگان پس از رایزی های مختلف به کشورشان بازگشتند.

صادق نامدار با بیان این مطلب افزود: بازگشت کامیون های ترکیه ای به کشورشان پس از رایزنی در سطوح مختلف و طی روزهای اخیر تسهیل شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بازرگان در مسیر ترانزیتی جاده ابریشم قرار دارد و بیش از ۴۵ کشور دنیا کالاهای خود را از این مسیر ترانزیت می کنند، بیان کرد: ترکیه حتی از پذیرش اتباع خود که به صورت مسافری قصد تردد داشتند، خودداری می کرد اما پس از ایجاد بیمارستان صحرایی با ۶۰ نفر ظرفیت در نقطه صفر مرزی، نسبت به پذیرش اتباع خود اقدام کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: که در سایه رایزنی مسوولان رده بالای دو کشور، تردد کامیون های ایرانی که در کشورهای مختلف دنیا از جمله در ترکیه، یونان و بلغارستان و غیره قرار دارند نیز از طریق این کشور دوست و همسایه به سمت ایران تسهیل شود.

در پی محدودیت و بسته شدن مرزهای عراق ترافیک سنگین و چند کیلومتری کامیون های حامل کالاهای ترانزیتی و صادراتی در گمرک تمرچین پیرانشهر به وجود آمده است.

همچنین گمرک تمرچین پیرانشهر اعلام کرده با توجه به اعلام دولت مرکزی عراق مبنی بر بسته شدن موقت تعدادی از مرزهای زمینی مشترک با ایران، این مرز به عنوان یکی از گذرگاه های اصلی و حیاتی با این کشور پذیرای تعداد کثیری از کامیون های حامل بارهای صادراتی و ترانزیتی جهت انجام تشریفات گمرکی است و به صورت شبانه روزی خدمات به فعالان تجاری و اقتصادی می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد