اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه سقوط دلار/ترامپ خواستار کاهش بیشتر نرخ بهره شد/ادامه روند سقوط بورس آمریکا، داوجونز 250 واحد ریخت/سقوط ترسناک سود اوراق قرضه آمریکا / تداوم سقوط وال‌استریت

ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش مجددا کاهش یافت.رییس جمهور آمریکا گفت: نرخ بهره هنوز در سطح بالایی قرار دارد.شاخص بورس آمریکا در معاملات شب گذشته به دلیل بیماری کرونا و درگیری این کشور و نیز تلفات 15 نفره 250 واحد دیگر ریخت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در جریان معاملات آخر هفته، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت برتر قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت به دنبال افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به۱۲ نفر، فدرال رزرو نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه با ۰.۵ درصد کاهش به محدوده یک تا ۱.۲۵ درصدی کاهش داد.

امیدواری‌ها از روند کاهشی شمار مبتلایان به چین اکنون جای خود را به نگرانی از شیوع گسترده ویروس در خارج از مرزهای چین داده و گزارشات جدید حاکی از آن هستند که کرونا در حال ادامه پیشروی در مناطق مختلف جهان بوده و شمار بیشتری را نیز مبتلا کرده است.

تاکنون بیش از ۱۰۱ هزار و ۴۹۲ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۳۴۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به چین با ۳۰۷۰ نفر، ایتالیا با ۱۹۷ نفر، ایران با ۱۲۴ نفر و کره جنوبی با ۴۲ نفر بوده است.

مارک اشلیف، تحلیلگر بازار ارز در موسسه " ابوت داونینگ" گفت: هنوز به یک مدل سنجی قابل اطمینان برای تعیین خسارت های احتمالی کرونا نرسیده ایم و معامله گران این روزها کاملا احساسی رفتار می کنند. رفتار بازار با هیچ کدام از مبانی تحلیل های بنیادین همخوانی ندارد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ریزش سنگین ۰.۷۵ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۰۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۶۷۶ دلار اعلام شد. از سوی دیگر روند رشد ضعیف اقتصادی کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد و ویروس کرونا نیز به سرعت در حال گسترش در نقاط مختلف این قاره است. در نتیجه وخیم تر شدن وضعیت در ایتالیا، بسیاری از شرکت های هواپیمایی پروازهای خود به این کشور را لغو کرده اند.

سام لووه، کارشناس ارشد تحقیقات در مرکز اصلاحات اروپایی گفت: رسیدن به یک توافق کلی بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۰ هنوز هم ممکن است اما چنین مساله ای نیازمند آن است که دو طرف اندکی از مواضع سرسختانه خود کوتاه بیایند و این به نفع همه خواهد بود.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۳۴ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۴۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۷ درصد پایین رفت اما با ماندن در کانال ۱.۱۲ به ۱.۱۲۸۸ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۴۲۳ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۷۸۳ دلار سنگاپور مبادله شد.

سام استوول، استراتژیست سرمایه گذاری در موسسه سی اف آر ای گفت: معامله گران منتظر رسیدن لحظه مهار بیماری هستند و تا آن زمان شیب نزولی بازارها و شاخص ها ادامه خواهد داشت.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۰۵.۳۷۹۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۰۳۳ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۳۲ یوان چین اعلام شد.

پس از آن که بانک مرکزی آمریکا در اقدامی کم سابقه تصمیم گرفت به منظور حمایت از بازارهای مالی این کشور در برابر ویروس کرونا و کمک به رشد اقتصادی، نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش دهد، مقامات مختلف دولت ترامپ به این تصمیم واکنش نشان دادند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شمار تلفات مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به ۱۲ نفر رسید و شمار مبتلایان نیز از ۱۰۰ نفر عبور کرد.

دونالد ترامپ مجددا خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد و گفت: نرخ بهره هنوز در سطح بالایی قرار دارد و بانک مرکزی می تواند از طریق کاهش بیشتر آن به تقویت رشد اقتصادی کمک کند.

ترامپ که تاکنون بارها و بارها از مدیران فدرال رزرو برای نرساندن نرخ بهره به سطح منفی انتقاد کرده است، پیشتر در توئیتر خود نوشته بود: فدرال رزرو در حال کاهش نرخ بهره است اما این میزان کافی نیست و باید ( نرخ بهره) بیش از این ها کاهش یابد! ما هنوز در مقایسه با رقبا و کشورهای دیگر دارای نرخ بهره مناسبی نیستیم و این برای ( تولیدکنندگان آمریکایی) عادلانه نیست! وقتش است که فدرال رزرو رهبری جریان بازار را از طریق کاهش بیشتر نرخ بهره عهده‌دار شود!

اگرچه نرخ بهره آمریکا اکنون در یکی از پایین ترین سطوح دو دهه اخیر خود قرار دارد اما با توجه به نرخ بهره منفی در ژاپن، منطقه یورو و سوییس، بسیاری از کارشناسان حوزه پولی معتقدند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دست کم یک بار دیگر در ماه مارس کاهش خواهد داد.

اعلام آمادگی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برای استفاده از تمامی ابزارها برای مقابله با کرونا و تقویت رشد اقتصادی نیز به این گمانه زنی شدت بخشیده است.

در پی افزایش شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا و رسیدن آن به رقم 15 بورس آمریکا در معاملات شب گذشته به رقم نزولی خود ادامه داد و در آخرین روز معاملاتی هفته ریخت.

بر همین اساس شاخص داوجونز 256 واحد ریخت و شاهد صف‌های فروش سنگین در وال‌استریت بودیم.

شاخصs&P500 هم 51.57 واحد کاهش ارزش را تجربه کرد.شاخص مزدک کامپوزیت هم 162 واحد پایین آمد .

اندروا سلیمان مدیر ارشد سبد سهام مؤسسه سرمایه‌گذاری مورگان استنلی می‌گوید بازارها در معاملات شب گذشته عملکرد خوبی را نداشتند چرا که ما انتظار داریم شنبه و یکشنبه شرایط بدتر شود.

به نظر می‌رسد تلاش‌های دولت آمریکا شامل پایین آوردن نرخ بهره و ارائه طرح بودجه اضطراری برای فروکش کردن وحشتی که بر وال‌استریت حاکم شده کافی نبوده و شکست خورده است.

گزارش بهبود اوضاع اشتغال در این کشور هم که در شرایط معمولی می‌توانست وال‌‌استریت را مثبت کند، خیلی اثرگذار نبود و نتوانست به رشد بازار منجر شود.

روز جمعه فرار سرمایه‌گذاران از بازارهای سهام به بازار اوراق قرضه، به عنوان سرمایه امن، ادامه پیدا کرد و قیمت این اوراق را بالاتر برد، تا سود آنها به سقوط تاریخی خود ادامه دهد.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا، بنچ‌مارک سود اوراق قرضه، حتی از رکورد تاریخی ۰.۷ درصد هم پایین‌تر رفت تا در ۰.۶۷۶ رکورد پایین جدیدی ثبت کند.

سود اوراق قرضه ۳۰ ساله رکورد پایین جدید ۱.۲۵۹ درصدی ثبت کرد.

میانگین صنعتی داوجونز در ۱۰ دقیقه پایانی معاملات به شدت سقوط کرد و با از دست دادن ۲۵۶.۵۰ واحد یا ۰.۹ درصد به ۲۵۸۶۴.۷۸ واحد بازگشت. داوجونز در لحظاتی از معاملات دیشب تا ۸۹۴.۶۶ واحد سقوط کرده بود که در ادامه از این سقوط کاسته شد.

اس‌اندپی ۱.۷ درصد سقوط کرد و به ۲۹۷۲.۳۷ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۱.۸ درصد سقوط کرد و به ۸۵۷۵.۶۲ واحد بازگشت.

البته هر سه شاخص اصلی آمریکا توانستند به دنبال سقوط هفتگی سنگین در هفته گذشته، این هفته اندکی سود کنند. داوجونز ۱.۷ درصد، اس‌اندپی ۰.۶ درصد و نزدک ۰.۱ درصد رشد کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد