اونس طلا2379.55
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

پیری چه زمانی آغاز می شود؟

دانشمندان ثابت کردند روند آغاز پیری زمانی است که عملکرد سلول ها مناسب نباشد. در همین راستا ، سوالات بی پاسخ بسیاری در مورد این روند وجود دارد.

دانشمندان ثابت کردند روند آغاز پیری زمانی است که عملکرد سلول ها مناسب نباشد. در همین راستا ، سوالات بی پاسخ بسیاری در مورد این روند وجود دارد.

به گزارش سایت طلا،‌ تعریف اینکه چه زمانی شروع به پیر شدن میکنیم کار آسانی نیست ، زیرا مفهوم پیری نسبی است . ممکن است برخی از افراد دارای چین و چروک باشند اما سلامتی و نشاط بسیار خوبی داشته باشند. از طرف دیگر ، برخی از افراد دارای پوستی صاف هستند اما از بیماری رنج می برند.

روشهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در جوانی ظاهری حتی در سنین بالاتر کمک کند. با این حال ، این بدان معنی نیست که شما پیر نشده اید.

ظاهر بیرونی شما فقط یکی از متغیرهایی است که مشخص می کند دقیقاً چه زمانی روند پیری را شروع می کنید و مطمئناً مهمترین آنها نیست. سایر فرایندها دقیق تر نقطه ای را که در آن سن شروع به بالا رفتن می کند را تعریف می کنند.

* روند پیری

اولین چیزی که ما باید بگوییم این است که پیری یک روند پیچیده است. کارشناسان سوالات بیشتری نسبت به پاسخ در زمینه آغاز پیری دارند. مشخص نیست که در چه سنی ما شروع به پیر شدن می کنیم ، زیرا این اتفاق در همه مردم در یک سن مشخص رخ نمی دهد.

در حقیقت، همه اعضای بدن به طور هم زمان پیر نمی شوند. همچنین، پیر شدن به دو بخش بیولوژیکی و پیری روانی یا اجتماعی تقسیم می شود.درهر صورت ، عموماً پذیرفته می شود که پیری زمانی اتفاق می افتد که عملکرد بافت ها کاهش می یابند.

اگرچه این نظریه کاملاً دقیق نیست ، اما متخصصان تخمین می زنند که پیری با آغازنقص سلول ها شروع می شود. این نقص ها شامل موارد زیر است: تجمع نقایص ژن ها در بدن ، کوتاه شدن تلومرها ، که در انتهای کروموزوم ها قرار دارند، خطاهایی در از بین بردن پروتئین های ناقص در بدن.

* دقیقا چه زمانی شروع به پیر شدن می کنیم؟

در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی افراد پیر می شوند ، اتفاق نظر وجود ندارد. متخصصان اظهار داشتند که این روند از 25 سالگی شروع می شود ، از زمانی که این سلول ها شروع به کاهش و نقصان می کنند.در این زمان به طور خاص ، روند تدریجی از دست دادن توده های عضلانی آغاز می شود.

جیمه میکل ، مدیر سابق آزمایشگاه پیری ناسا می گوید که افراد هنگامی که 30 ساله می شوند شروع به پیر شدن می کنند و شاهد تغییرات خواهند بود. این تغییرات شامل موارد زیر است: وزن افزایش می یابد ، متابولیسم بدن کند می شود ، برخی از هورمون ها تغییر می کنند ، فراموش‌کار می شوند ،‌در الگوهای خواب تغییر ایجاد می شود ،‌ سرعت انجام فرآیند پس از سی سالگی به ژنتیک و سبک زندگی بستگی دارد.

* مطالعه دانشگاه استنفورد

طبق مطالعه ای که در دانشگاه استنفورد انجام شده است ، پیری در سه مرحله رخ می دهد و به طور یکنواخت اتفاق نمی افتد . این مطالعه اظهار داشت كه پنج نشانه پیری وجود دارد: متابولیسم کندتر ، ضعف در ساختار استخوان ، مشکلات حافظه ، تغییر در الگوهای خواب ، سرانجام ، زوال ساختار ماهیچه ها.

بر اساس این پارامترها، سه مقطع بزرگ پیری وجود دارد. اول در سن 34 سالگی ، دوم در سن 60 سالگی و سوم در سن 78 سالگی رخ می دهد. از این منظر ، سنی که در آن شروع به پیری می کنیم 34 سالگی است.

به گفته تونی ویس کورای ، استاد علوم مغز و اعصاب و مدیر این مطالعه ، تغییرات قابل توجهی در پروتئین های منتقله از خون در سنین مشخص شده رخ می دهد که نشانگر روند پیری است .

* پیری زمانی و پیری بیولوژیکی

سن زمان شناسی مفهوم سنتی سن است. این مربوط به تعداد سال هایی است که از بدو تولد زندگی کرده اید که اساساً یک شاخص اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود. با این حال ، از نظر زیست شناختی بسیار مهم است.

از طرف دیگر سن بیولوژیکی با کاهش عملکرد سلول ها اندازه گیری می شود. به طور دقیق تر، می توان گفت که ظرفیت انرژی بدن با ترمیم عملکرد سلول ها اندازه گیری می شود.

این امر به دلیل طول تلومرها قابل ایجاد است. تلومرها انتهای کروموزوم ها هستند. آنها هر وقت از سلول جدا می شوند کوتاه می شوند ، تا اینکه تخلیه شوند و سلول بمیرد. وضعیت این فرایند به متخصصان اجازه می دهد سن بیولوژیکی را اندازه بگیرند ، که همیشه با سن زمانی هماهنگ نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد