اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وقتی کرونا ناجی بازار مسکن آمریکا می شود/ خانه و طلا، دارایی اصلی سرمایه‌داران

املاک و مستغلات در آمریکا در حال جذب هجمه ای از خریداران خارجی است؛ افرادی که پس ازشیوع کرونا، بدنبال حفظ سرمایه خود در پناهگاهی امن هستند.

املاک و مستغلات در آمریکا در حال جذب هجمه ای از خریداران خارجی است؛ افرادی که پس ازشیوع کرونا، بدنبال حفظ سرمایه خود در پناهگاهی امن هستند.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی سی ان، بنا به نوشته روف‌استوک (Roofstock) وب سایت آپارتمان های مسکونی، اجاره مسکن در ایالات متحده تبدیل به پناهگاهی امن در برابر کروناویروس شده است. به نظر می رسد سرمایه گذاران آسیایی، اروپایی و حتی استرالیایی بر این باورند که شیوع کرونا در آمریکا نسبت به سایر کشورها بهتر تحت کنترل است.

احتمالا کاهش نرخ بهره وام‌ ها برای بازار مسکن آمریکا مزیت داشته باشد اما مسائل مربوط به توانایی پرداخت و دستمزدهای واقعی و بدون تغییر، می تواند موانعی برای رشد این بخش از صنعت(مسکن) باشد. با توجه به اینکه کرونا تبدیل به یک بیماری همه گیر در سطح جهانی شده سرمایه های ریسک پذیر مانند سهام تا حدی بی ثبات شده اند که امکان پیش بینی درستی برای آنها وجود ندارد. طبق نوشته یک وب سایت اجاره واحدهای مسکونی استیجاری، سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی در حال اجاره کردن آپارتمان ها در آمریکا هستند.

در زمان عدم اطمینان اقتصادی و مالی، پناهنده ای امن برای دارایی ها در چشم سرمایه گذاران با ارزش تر می شود. واقعیت این است که طلا و املاک و مستغلات دارایی های اصلی و سختی هستند که سرمایه گذاران جمع می کنند. سی‌ان‌بی‌سی نیز این مساله را متذکر شد که این بخش خاص از بازار املاک و مستغلات آمریکا به عنوان «پناهگاه محافظت شده در برابر ویروس کرونا» در نظر گرفته شده است.

گری بیزلی، مدیرعامل روف‌استوک در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد: وب سایت من شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی ترافیک سرمایه گذاران از آسیا بوده است. ترافیک سرمایه گذاری از آلمان نیز افزایش ۴۵۰ درصدی داشته است. در زمان شیوع کرونا، سرمایه گذاران استرالیایی و انگلیسی نیز از سایت بازدید می کنند. فکر می کنم افراد به دنبال سرمایه گذاری در مناطق باثبات تر بوده که دست کم، پایین ترین اثر را از کروناویروس گرفته باشد.

این ویروس بی تردید در آمریکا نیز شیوع پیدا کرده اما وضعیت آن هنوز تحت کنترل است و به عنوان یک تهدید فوری مطرح نیست. برای سرمایه گذاران، صنعت املاک و مستغلات ایالات متحده مکانی بسیار امن تر از دارایی های جایگزین آن انتخاب شده است؛ حداقل در زمان کنونی. گرچه روف‌استوک تنها اطلاعات نقطه ای بازار مسکن آمریکا را ارائه می دهد اما می تواند نماینده خوبی برای بازار املاک و مستغلات در سطح گسترده باشد. در حالی که املاک در این کشور شاهد کاهش نرخ بهره می باشد اما کمبود عرضه و افزایش هزینه های مواد موجب قیمت گذاری برای بسیاری از مردم در خارج از روند بازار شده است. در این محیط،‌ تقاضای خارجی برای حفظ رونق بازار ضروری است.

کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو این امر را برای خریداران بالقوه آسان کرده که بتوانند از پس خریدهای بعدی خود بربیایند. به دلیل افزایش سریع بدهی‌ها، سلامت مالی خانواده های آمریکا نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اکنون بدهی هر خانوار نسبت به ۲۰ سال پیش، سه برابر شده است. با بالا رفتن نرخ بهره تا رسیدن به صفر، روند افزایش بدهی ها می تواند تسریع شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد