اونس طلا2394.45
مظنه15,996,000
18 گرم3,692,600
ارزش سکه36,038,988
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,250,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

نوسانات شدید بورس در آمریکا، عامل سرعت صعود بهای طلا

سقوط آزاد بازار سهام ایالات متحده و در نتیجه تقاضای سرمایه گذاران برای استفاده از پناهگاه های امن مالی، بار دیگر بهای طلا را در معاملات آتی بازار سهام شدیدا افزایش داد.

سقوط آزاد بازار سهام ایالات متحده و در نتیجه تقاضای سرمایه گذاران برای استفاده از پناهگاه های امن مالی، بار دیگر بهای طلا را در معاملات آتی بازار سهام شدیدا افزایش داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، کرونا ویروس همچنان به شیوع خود در بازار جهانی ادامه می دهد. معاملات آتی طلا با افزایش ۲۴.۳۰ دلار در هر اونس، بهای این فلز گرانبها را به ۱۶۶۷.۴۰ دلار رساند. بهای نقره نیز افزایشی ۰.۱۵۴ درصدی را ثبت و به ۱۷.۴۰ دلار در هر اونس صعود کرد.

سرخوشی بازار سهام ایالات متحده در واکنش به موفقیت جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان انتخابات مقدماتی «سه شنبه بزرگ» دوام چندانی نداشت چرا که این بازار بار دیگر بر عدم قطعیت درباره وضعیت ویروس کرونا (کووید۱۹) متمرکز شد. این ویروس همچنان در داخل چین و سایر کشورها، در حال سرایت است.

طی یک هفته گذشته، شرکت های بزرگ هواپیمایی حضور کارمندان خود را به حالت تعلیق درآورده و بسیاری از همایش های خود را لغو کردند. گزارش های مخابره شده از برخی فروشگاه ها در آمریکا حاکی از آن است که کمبودهایی در تامین کالاهای اساسی مصرفی مردم وجود دارد. در حوزه اقتصادی، طی یک هفته گذشته چندین بانک مرکزی بزرگ جهانی، سیاست های پولی و مالی خود را در برای مقابله با پیامدهای منفی کووید ۱۹ کاهش دادند. سایر بانک های مرکزی نیز احتمالا به زودی دست به کار شوند از جمله بانک مرکزی اروپا.

تاریخچه هفته های اخیر نشان می دهد سرمایه گذاران و معامله گران برخی روزها نگرانی بیشتری درباره کرونا از خود نشان داده اند و برخی روزها کمتر. به نظر ی رسد این وضعیت در کوتاه مدت رفع نشده و تا چندین ماه و حتی بیشتر بطول بیانجامد. معیار عملکرد 10 ساله خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه گذشته با 0.9٪ به نقطه بی سابقه دیگری سقوط کرد. همین امر نگرانی شدیدی را در میان ناظران بلندمدت بازار ایجاد کرده است؛ اینکه یک رکود اقتصادی در ایالات متحده یا جهان، احتمالا منجر به کاهش محسوس قیمت مصرف کننده و تجاری می گردد.

مواردی که در بالا ذکر شد، خبر خوبی برای سهام و بسیاری از کالاها و دارایی های بدون پناهگاه امن مانند طلا و دلار آمریکا محسوب نمی شود. در بررسی نمودار شاخص کالای گلدمن ساکس، می توان به چشم اندازی مطلوب برای بخش کالاهای خام دست یافت. طبق گزارش ها، کارتل نفتی اوپک در آستانه توافق بر سر کاهش جمعی تولید نفت است تا از این طریق، روند سقوط بهای این کالا را متوقف کند. شاخص دلار آمریکا نیز در روزهای منتهی به آخر هفته جاری روندی کاملا نزولی داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد