اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا رشد شارپ قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

اسکاتیا بانک در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت طلا تا پایان سال 2020 ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، Nicky Shiels تحلیلگر ارشد اسکاتیا بانک تاکید کرد: علی رغم عملکرد ناامید کننده اخیر طلا این مساله تاثیری بر اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نخواهد داشت و روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در سخنانی در کنفرانس Prospectors and Developers Association of Canada 2020 تاکید کرد: طلا برای از سرگیری یک رالی صعودی جدید آماده می شود، تنها سوال این است که روند صعودی قیمت طلا چقدر شارپ و سریع خواهد بود.

اسکاتیا بانک پیش بینی خود درباره قیمت طلا در سال 2020 را افزایش داده و پیش بینی می کند قیمت طلا امسال به رکورد 1750 دلاری دست خواهد یافت و میانگین قیمت نیز به 1625 دلار خواهد رسید که 1.5 درصد از پیش بینی قبلی بیشتر است.

وی افزود: در میان مدت نیز قیمت طلا احتمالا تا 1900 دلار افزایش خواهد یافت. نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا فشار زیادی بر رشد اقتصادی جهان وارد می کند، سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا، کاهش ارزش دلار و نوسانات بازار سهام می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود. تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نیز در میان مدت افزایش خواهد یافت. زمانی که قیمت جهانی طلا در سال 2011 به اوج خود رسید، ذخایر طلا در سبد سرمایه گذاران سه برابر افزایش یافت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: تا زمانی که طلا بر بازارهای بین المللی ارز مسلط است، روند صعودی قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد داشت. قیمت طلا در بر حسب همه ارزهای معتبر بین المللی غیر از دلار به اوج خود رسیده است. تنها به زمان بستگی دارد که قیمت طلا بر حسب دلار نیز رکوردهای جدیدی را ثبت کند. طلا یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر بدهی آمریکا است. کسری شدید بودجه آمریکا نیز یک عامل مهم در تعیین قیمت طلا است.

اسکاتیا بانک همچنین پیش بینی خود درباره قیمت نقره را نیز در سال جاری به 19 دلار افزایش داده است.

البته به اعتقاد این تحلیلگر اقتصادی، بازار نقره با مازاد عرضه روبرو است. پیش بینی اسکاتیا بانک نشان می دهد که قیمت پلاتین نیز به بیش از 1000 دلار و قیمت پالادیوم نیز به بیش از 3000 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد