اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش غیرمنتظره نرخ بهره فدرال‌رزرو/ وال‌استریت از سقوط بازگشت/واکنش ترامپ به کاهش نیم درصدی نرخ بهره

در حالی که بازارهای مالی خود را برای کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا در اجلاس ماه آینده بانک مرکزی آماده می‌کردند، فدرال‌رزرو امروز به طورغیر منتظره‌ای نرخ بهره خود را نیم درصد کاهش داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بازارهای مالی خود را برای کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا در اجلاس ماه آینده بانک مرکزی آماده می‌کردند، فدرال‌رزرو امروز به طورغیر منتظره‌ای نرخ بهره خود را نیم درصد کاهش داد.

به دنبال اعلام کاهش نرخ بهره آمریکا، شاخص میانگین صنعتی داوجونز که در معاملات امروز خود را با سقوطی بیش از ۳۰۰ واحد آغاز کرده بود، بلافاصله سقوط خود را جبران کرد و حتی توانست تا ۳۷۱ واحد هم جهش کند. اما جلسه معاملاتی امروز بسیار پر تلاطم بود و بازارها به زودی این شوک را حضم کرده و شاخص داوجونز آرام آرام به محدوده قرمز (ضرر دهی) بازگشت. تا ساعت ۱۹:۴۴ به وقت تهران، داوجونز ۲۱۷ واحد یا ۰.۸ درصد پایین‌تر از سطح بسته شده دیروز قرار گرفته بود. اس‌اندپی ۱ درصد و نزدک ۰.۹۱ درصد تا این لحظه سقوط کرده‌اند.

اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره پس از آن انجام شد که رهبران جی‌۷ در بیانیه خود اعلام کردند از ابزارهای سیاست‌گذاری خود برای محدود کردن روند کند شدن اقتصاد استفاده خواهند کرد. هرچند در این بیانیه هیچ اقدام مشخصی نام برده نشده بود.

ترامپ در واکنش به کاهش نیم درصدی نرخ بهره نوشت :

فدرال رزرو نرخ بهره را كاهش داده اما سياستهاى تسهيلى بيشتر و مهمتر از آن در يك سطح قرار گرفتن كنار ديگر كشورها (رقبا) ست.
ما در يك سطح با ديگران رقابت نميكنيم.
براى امريكا اين منصفانه نيست.

بلاخره زمان آن رسيد كه فدرال رزرو رهبرى كند.
سياست تسهيلى بيشتر و كاهش بيشتر در نرخ بهره!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد