اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کروناویروس؛ همان شوکی که طلا برای ۲هزار دلاری شدن منتظرش بود

گسترش ویروس کرونا در چین و بسیاری از کشورهای دیگر زمینه ای بارز برای رشد بی سابقه بهای جهانی طلا شده و اکنون تحلیلگران تکنیکال معتقدند تداوم وضعیت کنونی می تواند این فلز را به بهایی معادل ۲ هزار دلار در هر اونس برساند. به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز, پیتر گروسکوپف ، مدیر عامل شرکت اسپروت (Sprott Inc) در این باره می گوید: کرونا ویروس همان شوکی بود که طلا برای حرکت به سطوح بالاتر در نمودارها انتظارش را می کشید تا بهای آن را به رکورد نهایی ۲ هزار دلار در هر اونس برساند. کرونا ویروس یک شوک به اقتصاد وارد کرد. من آن را حصیر نازکی می نامم که پشت شتری را شکسته است! اقتصادها اکنون در بهترین حالت، همسو با ضعف های فراوان در اروپا و چین، دچار فراز و نشیب هستند. و همین امر،‌ مسائل را در یک لبه قرار می دهد.

کروناویروس؛ همان شوکی که طلا برای ۲هزار دلاری شدن منتظرش بود

گسترش ویروس کرونا در چین و بسیاری از کشورهای دیگر زمینه ای بارز برای رشد بی سابقه بهای جهانی طلا شده و اکنون تحلیلگران تکنیکال معتقدند تداوم وضعیت کنونی می تواند این فلز را به بهایی معادل ۲ هزار دلار در هر اونس برساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز, پیتر گروسکوپف ، مدیر عامل شرکت اسپروت (Sprott Inc) در این باره می گوید: کرونا ویروس همان شوکی بود که طلا برای حرکت به سطوح بالاتر در نمودارها انتظارش را می کشید تا بهای آن را به رکورد نهایی ۲ هزار دلار در هر اونس برساند. کرونا ویروس یک شوک به اقتصاد وارد کرد. من آن را حصیر نازکی می نامم که پشت شتری را شکسته است! اقتصادها اکنون در بهترین حالت، همسو با ضعف های فراوان در اروپا و چین، دچار فراز و نشیب هستند. و همین امر،‌ مسائل را در یک لبه قرار می دهد.

وی افزود: طلا یک دماسنج ضداعتماد است، هنگامی که یک فلز گرانبها همراستا با دلار آمریکا بالا می رود، این امر نشان می دهد که اعتماد در حال از بین رفتن است. رسیدگی به پیامدهای کروناویروس بدان معناست که بانک های مرکزی سراسر جهان نیازمند بازگشت به شرایط تسکین قوی خواهند بود که البته این مساله به نفع طلا نیز هست.

این کارشناس در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: چین هم اکنون مقادیر زیادی نقدینگی را به سیستم اقتصادی خود پمپاژ کرده تا شوک وارد شده به سیستم بانکی را جبران نماید. آنها(چینی ها) اکنون در بالاترین سرعتی که ممکن است، در حال چاپ اسکناس هستند. اکنون شما می خواهید همان چیزها را از اروپا بدست آورید: منطقه ای که در آن ایتالیا ضربه بزرگی به تولید ناخالص داخلی آن وارد کرده است. نیازی نیست شما اقتصاددان یا دانشجوی بازارهای کلان باشید تا دریابید که این وضعیت طبق برنامه نبوده است.

برای آنکه طلا بتواند از این مرحله عبور کند سرمایه گذاران باید تصویر بزرگتری را برای خود ترسیم کنند؛ تصویری که شامل بدهی بیشتری برای آنهاست. گروسکوپف با اشاره به اقدام فدرال رزرو در تشدید تزریق نقدینگی در سال ۲۰۱۹، توضیح داد: طلا با این تصور مورد ارزیابی واقع می شود که بدهی های زیادی در بخش دولتی وجود دارد و اقدام بانک های مرکزی در بازارها با هدف تداوم تحمل همین سطح از بدهی ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد:‌ اکنون بدهی های زیادی وجود دارد و کسری بودجه نیز بدهی های بیشتری را ایجاد می کند. این یک واقعیت است که هیچ بانک مرکزی نمی تواند نرخ بهره بالاتری را حفظ کند بنابراین آنها باید چاپ پول را ادامه دهند تا آنچه در حال حاضر در آنجا انجام می شود، حفظ کنند. این همان تصویر بزرگتر است.

معنای این اظهارات برای طلا، حرکتی بزرک به سمت بالاست که احتمالا به ثبت رکورد ۲ هزار دلار در هر اونس ختم شود. مدیر عامل اسپروت سهام کوچک طلا و نقره را به عنوان بهترین فرصت های سرمایه گذاری و دارای بیشتری پتانسیل رشد درشرایط کنونی دانست. وی مؤلفه های صنعتی و سرمایه گذاری در نقره را تا حد زیادی شبیه به طلا می بیند.

به گفته وی، هنگامی که بهای طلا تغییر می کند، بهای نقره معمولا شاهد تغییرات بیشتری است چرا که بازار کوچکتری دارد. یک بازار صنعتی برای نقره وجود دارد که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. در مقابل، معادل سرمایه گذاری نقره بخش بسیار کمی از بازار را در اختیار دارد. اما هنگامی که طلا در حال تولید است، دلارهای سرمایه گذاری به سوی نقره رفته و خیلی سریعتر از طلا صعود می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد