اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط سه درصدی قیمت جهانی نفت/چرا نفت همچنان ارزان می‌شود؟

قیمت نفت معاملات هفتگی خود را تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا، تحرکات آمریکا در بازار نفت و شایعه خروج عربستان از اوپک پلاس، با ۲.۵ درصد کاهش آغاز کرد.

به گزارش سایت طلا شکنندگی بازار طلای سیاه در مقابل گسترش ویروس کرونا این روزها بیش از گذشته خودنمایی می.کند تا آنجا که اگر چه هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر کنترل نسبی ویروس کرونا در چین حدود یک درصد بالا رفت اما با شیوع بیشتر این ویروس در کشورهای دیگر، طلای سیاه معاملات این هفته را با کاهشی ۲.۵ درصدی آغاز کرد.
البته علاوه بر کرونا، افزایش دکل های حفاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی نیز در این میان تاثیرگذار بوده است.
همچنین نگاهی به روند صادرات نفت آمریکه به آسیا حکایت از افزایش ورود بشکه های نفتی آمریکایی به قاره کهن دارد که تا حد زیادی در برهم زدن نظم بازار موثر بوده است.


از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر خروج عربستان از اوپک پلاس اگر چه از سوی این کشور تکذیب شده، با این حال تاثیر منفی بر قیمت ها داشته و باعث ارزان شدن نفت شده است.
بر این اساس، قیمت نفت برنت با کاهشی بیش از ۲.۵ درصد به ۵۶ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.
نفت شاخص آمریکا نیز با ۲.۴ درصد افت قیمت، به قیمت ۵۲ دلار و ۸ سنت در هر بشکه معامله شد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: تا اواسط هفته گذشته همه تصور می‌کردند که تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا موقتی خواهد بود و با اقدامات بانکهای مرکزی جبران خواهد شد. اما همان طور که واکنش بازارهای اروپایی و آمریکایی را در روز جمعه مشاهده کردیم و سپس در پایان هفته اخبار بیشتری درباره شیوع جهانی ویروس کرونا منتشر شد، سرمایه‌گذاران اکنون ارزیابی‌ها درباره رشد اقتصادی را سبک و سنگین می‌کنند و این مسئله بازارهای نفت را با فشارهای کاهشی بیشتری روی قیمتها روبرو کرد.

دولت کره جنوبی پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا به بیش از ۷۰۰ نفر و مرگ هفت نفر، وضعیت را در سطح هشدار بالا قرار داد و در ایتالیا سومین فرد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد در حالی که ایران هم درگذشت هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد در شرکت "اکسی کورپ" در یادداشتی نوشت: ما نباید اختلالات اقتصادی ناشی از انتشار سریع ویروس کرونا را که باعث افت فعالیت تجاری در سراسر جهان می‌شود، دست کم بگیریم.

قیمتهای نفت روز دوشنبه پس از این که کمیسیون سلامت محلی در چین اعلام کردند که چهار استان یونان، گوانگ دانگ، شنکسی و گیژو سطح وضعیت اضطراری خود را پایین برده‌اند، تا حدودی حمایت پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شی جین پینگ، رییس جمهور چین روز یکشنبه اعلام کرد این کشور سیاست خود را برای کمک به تعدیل آسیبهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا تنظیم خواهد کرد.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی رشد کرد و با یک حلقه افزایش، به ۶۷۹ حلقه رسید که بالاترین میزان از هفته منتهی به ۲۰ دسامبر بود

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد