اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مواد غذایی خاص برای مقابله با «کرونا»

متخصص تغذیه گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضمن استفاده از مرکبات، روزانه یک پیاز قرمز رنگ همراه با غذا مصرف کنند.

سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه ، درباره «مهم‌ترین مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا»، گفت:‌ ابتدا باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد تا بتوانیم در مقابل این ویروس مقاومت کنیم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم آنتی‌اکسیدان‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن، افزود: آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C بسیار مفید هستند؛ این مواد در مرکبات مانند پرتقال، لیموترش، لیمو شیرین، نارنگی و گریپ فروت وجود دارد؛ ضمن اینکه مردم می‌توانند لیموی ترش را هنگام صرف صبحانه بر روی لقمه غذایی خود بریزند و آن را مصرف کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مردم سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و به ویژه کدوی حلوایی را مصرف کنند؛ ضمن اینکه باید روزانه یک عدد تخم‌مرغ کامل یا دو سفیده تخم‌مرغ را مصرف شود. البته کسانی که دچار کلسترول بالا هستند باید زرده تخم مرغ را مصرف نکنند.

صفوی با تأکید بر مصرف ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زعفران، یادآور شد: جوانه‌هایی مانند شبدر، ماش باید مصرف شود؛ ضمن اینکه مردم می‌توانند در طول روز از گردو به عنوان یک ماده مؤثر استفاده کنند.

وی تأکید کرد: روزانه باید یک پیاز خام دارای رنگ بنفش (پیاز قرمز) همراه با ناهار و شام مصرف شود؛ ضمن اینکه استفاده از خانواده کلم‌ها نیز بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه با تأکید بر پرهیز از غذاهای کنسروی به دلیل داشتن افزودنی‌ها و پرنمک بودن، تصریح کرد: مردم باید سوسیس و کالباس مصرف نکنند؛ البته خوردن عدسی و خوراک لوبیا نیز مفید است.

صفوی با تأکید بر مصرف پرتقال سرخ به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بیشتر، گفت: روغن زیتون، کنجد، ارده، شکلات تلخ، از جمله مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کم‌خونی‌ها در برخی افراد و آسیب پذیر بودن آنها، بیان داشت: مردم باید شیرینی‌های مختلف مانند آب‌نبات، نقل و... کمتر مصرف کنند؛ ضمن اینکه میوه «به» نیز به عنوان یک میوه بسیار مفید باید مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: در مجموع سالمندان، خانم‌های باردار، نوزادان و کودکان باید در خصوص مصرف مواد غذایی توجه بیشتری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد