اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی کیتکو نیوز: روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز بر این باورند که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا ، بازار جهانی طلا در شرایط کنونی با افزایش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی روبرو شده و اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نیوز معتقدند که ادامه نگرانی ها درباره ویروس کرونا و تحلیل تکنیکال نشان می دهد روند صعودی قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه در پی گسترش نگرانی ها درباره کرونا و افت رشد اقتصادی جهان، به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده است.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان ادامه خواهد یافت.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group گفت: اوایل هفته جاری بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باور بودند که نگرانی چندانی درباره کرونا وجود ندارد ولی با نزدیک شدن به پایان هفته، نگرانی ها درباره این ویروس بار دیگر به اوج خود رسیده و موجب پرواز قیمت طلا شده است.

ندوس افزود: به نظر می رسد شرایط بدتر شده است. این مساله در کره و ژاپن نمایان است. شما اخبار بیشتری درباره ضربه به اقتصاد توریسم و سفرها می شنوید.

شرکت اپل نیز به تازگی نسبت به کاهش شدید فروش خود در سه ماه نخست 2020 میلادی هشدار داده است. قیمت طلا به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده است.

در نظرسنجی این هفته 15 تحلیلگر ارشد اقتصادی وال استریت شرکت کردند که 14 نفر معادل 93 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده و تنها یک نفر معادل 7 درصد گفته است قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

در عین حال 1121 نفر نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند که 820 نفر معادل 73 درصد گفته اند قیمت طلا افزایش خواهد یافت 192 نفر معادل 17 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و 109 نفر معادل 10 درصد نیز اعلام کردند قیمت تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته 65 درصد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای دادند. قیمت طلا تا لحظه انتشار این نظرسنجی به 1645 دلار رسیده که نشانگر رشد 59 دلاری یا 3.7 درصدی قیمت است.

Kevin Grady رئیس موسسه سرمایه گذاری Phoenix Futures گفت: من نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده، امیدوار هستم. آمارهای ویروس کرونا در چین بدتر شده و تا زمانی که این آمارها کاهش پیدا نکند، روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

فیل فلین تحلیلگر Price Futures Group گفت: قیمت طلا قطعا افزایش خواهد یافت چرا که چین به اتخاذ تدابیر محرک پولی و مالی برای حمایت از اقتصاد در برابر کرونا ادامه می دهد.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوئیس نیز گفت: قیمت طلا به سوی 1650 تا 1675 دلار حرکت خواهد کرد. اصلاح جزئی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا مناسب خواهد بود.

Richard Baker سردبیر Eureka Miner's Report تاکید کرد: مسیر قیمت طلا به سوی هدف 1800 دلاری است. طی هفته آینده طلا می تواند به هدف کوتاه مدت 1680 دلاری دست یابد. با تشدید بحران کرونا ارزش ین ژاپن نیز با کاهش روبرو خواهد شد. گسترش ویروس کرونا در ژاپن موجب افت شدید ارزش ین می شود و این مساله در نهایت به نفع تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا خواهد بود.

Jim Wyckoff تحلیلگر تکنیکال کیتکو نیز گفت: وضعیت تکنیکال بازار طلا طی هفته جاری، صعودی تر شده است. تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی بدتر شده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد