اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ثبت هفته‌اى مثبت براى همه بازارها/پیشتازی طلا از دیگر بازارها

در هفته آخر بهمن ۹۸ شاهد افزایش چشمگیر قیمت ارز و طلا بودیم، تلاطم قیمتی ارز بر شاخص بورس تاثیر مثبتی گذاشت و باعث رشد قیمت سهام‌ها در بورس شد.بازارفلزات طلایی در هفته پایانی بهمن ماه توانستند در بازدهی پیشتاز باشند به نحوی که طلا ۱۸ عیار رشد شش درصدی را به ثبت رساند، اما دلار با رشد ۲٫۵ درصدی کمترین بازدهی را داشت.

به گزارش سایت طلا ، در آخرین هفته بهمن ۹۸ شاهد تلاطم قیمتی در بازار ارز بوده ایم به گونه ای که این ۲ بازار گوی سبقت را از یکدیگر ربوده بودند و در نهایت بازار طلا و سکه برنده این رقابت شد، اما بازار بورس و سرمایه به رشد مثبت خود با شیب ملایمی ادامه می‌داد و در این بازار خبری از تغییرات جهشی در شاخص نبود.

این تغییرات شدید قیمتی در بازار ارز و طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بازار طلا و سکه در این هفته با افزایش شدید قیمتی مواجه شد که در چند وقت اخیر این افزایش قیمت بی سابقه بود به گونه‌ای که در هفته چهارم بهمن سکه از ۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان به قیمت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

بازار طلا ۱۸ عیار که در هفته گذشته رشد ۱٫۹ درصدی داشت، در این هفته توانسته به رشد شش درصدی برسد.

قیمت هر گرم طلا در روز ۲۴ بهمن ماه معادل ۵۱۷ هزار تومان بود که در این هفته با ۳۰ هزار تومان افزایش برای هر گرم به رقم ۵۴۸ هزار تومان رسیده است.

پس از طلا، سکه بیشترین بازدهی را به ثبت رسانده و رشد ۳۵۰ هزار تومانی داشته است.

افزایش چشمگیر قیمت ارز در آخرین هفته بهمن ۹۸

در چهارمین هفته بهمن شاهد افزایش شدید قیمتی بوده ایم به طوری که در اولین روز هفته قیمت دلار به ۱۳ هزارو ۸۵۰ تومان و یورو نیز به ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

این افزایش قیمت در روز‌های بعدی ادامه داشت به گونه‌ای که در دومین روز هفته (۲۷ بهمن ۹۸) دلار و یورو با افزایش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل به ترتیب به نرخ ۱۳ هزار و ۹۰۰ و ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در روز دو شنبه (۲۸ بهمن ۹۸) افزایش قیمت ۵۰ تومانی برای دلار و یورو تکرار شد که در پی آن دلار به نرخ ۱۳ هزا رو ۹۵۰ تومان معامله شد و یروو نیز گزینه ثبات قیمت را انتخاب کرد و در نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شد.

در چهارمین روز هفته (۲۹ بهمن ۹۸) دلار با افزایش جهشی از قیمت ۱۴ هزار تومان عبور کرد و در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید این افزایش قیمت تا ساعات پایانی معاملات ادامه داشت که نرخ پایانی آن به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید و این افزایش قیمت در یک روز در مدت اخیر کم سابقه بوده است.

یورو نیز ۲۰۰ تومان افزایش یافت و به قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خرید و فروش شد که البته این افزایش قیمت برای اسکناس یورو همامنند دلار بسیار چشمگیر بود.

در پنجمین روز هفته (۳۰ بهمن ۹۸) ، دلار نیز از پله ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد و ۳۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز داشت، اما یورو برخلاف دلار ، کاهش قیمتی را تجربه نکرد و بر صندلی ثبات قیمت تکیه کرد و در حال حاضر به نرخ ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

در ششمین و آخرین روز کاری هفته (یکم اسفند ۹۸) دلار و یورو نیز تغییر قیمتی نداشتند و به ترتیب به قیمت ۱۴ هزارو ۲۰۰ تومان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شدند.

شما می توانید روند قیمت دلار را به صورت نمودار در تصویر زیر مشاهده کنید

ارزش معاملات بورس تهران از ۳۸۷۵۱ میلیارد ریال گذشت

شاخص کل با ۶۶۳۵ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۴۷۸۷۵۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن با ۳۴۹۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۵۵۶۸۵ واحد رسید.

شاخص بازاراول با ۳۴۷۹ واحد افزایش به رقم ۳۳۹۱۶۵ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۱۹۵۰۸ واحد افزایش رقم ۱۰۱۳۰۷۸ واحد را تجربه کرد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مپنا، بانک ملت، پتروشیمی جم، بورس اوراق بهادار تهران و پالایش نفت بندرعباس به نام خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت، بانک صادرات ایران، بین المللی توسعه ساختمان، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، پارس خودرو، پالایش نفت خودرو، پدیده شیمی قرن، بانک کارآفرین و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند به نام خود ثبت کردند.

به گزارش سایت طلا بورس در بهمن ماه نسبت به ساير بازارها با رشد چشمگيرى همراه شد.
در اين ماه، بازدهى بازار سرمايه به ١٨درصد و در هفته پايانى ماه به ٤.٢درصد رسيد.
در بازار طلا نيز بازدهى فلز زرد در بهمن به ١١.١ و در هفته آخر ماه به ٦.١درصد رسيد؛ بازدهى سكه نيز در بهمن و در هفته آخر ماه به ترتيب ١٠.٢ و ٥.٦درصد بود.
دلار و يورو هم در اين ماه با رشد قيمت همراه بودند؛ بازدهى دلار در اين مدت به ٩.٦ و يورو به ٦.٥درصد رسيد.
در هفته پايانى بهمن ماه نيز دلار با ٣.٦ و دلار با ٢درصد رشد مثبت همراه شد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد