اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاتالیزور جدید افزایش قیمت طلا: آیا اونس سطح 1600 دلاری را حفظ می کند؟

یک استراتژیست ارشد اقتصادی بر این باور است که اصلاح بازارهای مالی و سهام می تواند یک کاتالیزور مهم برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، Joni Teves تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در بانک UBS تاکید کرد: اصلاح بازارهای مالی و سهام به خاطر انتظارت رشد اقتصادی جهان می تواند یک کاتالیزور موثر برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به سوی 1600 دلار در هر اونس حرکت کند. اکنون سوال این است که چه مدت زمان لازم است تا قیمت طلا به این سطح برسد. برای کوتاه مدت، سرمایه گذاران نباید قدرت مستحکم طلا در شرایط اخیر را نادیده بگیرند.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: در شرایط کنونی بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال خرید طلا هستند و گروه دیگری نیز حاضر به فروش طلا در کوتاه مدت نیستند. اعتماد خوبی از سوی سرمایه گذاران به بازار طلا جلب شده است. طلا همچنان یک ذخیره مطمئن سرمایه گذاری در برابر نااطمینانی اقتصادی است و رابطه معکوس بین بازار سهام و بازار طلا همچنان تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این مساله نشان می دهد که طلا فضای کافی برای افزایش قیمت تا 1600 دلار را دارد به شرطی که آمارهای اقتصادی شرایط را برای آینده بدتر کند. در شرایط کنونی بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهانی ، گسترش ویروس کرونا است. این ویروس بیش از 71 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده که بیشترین موارد ابتلا در چین بوده است.

این تحلیلگر برجسته تصریح کرد: تاثیر کامل این ویروس بر رشد اقتصادی جهان هنوز مشخص نیست ولی اقتصاددانان یو بی اس بر این باورند که هرگونه تاثیر منفی ناشی از این ویروس بر اقتصاد جهانی، محدود به سه ماه نخست 2020 خواهد بود. رشد اقتصادی ملایم در کوتاه مدت برای طلا مثبت خواهد بود ولی طلا نمی تواند در این شرایط سطح قیمتی 1600 دلاری را حفظ کند.

وی در پایان گفت: به نظر من تاثیرات منفی ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا نیز کاملا محدود خواهد بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد