اونس طلا2326.29
مظنه15,307,000
18 گرم3,533,600
ارزش سکه34,486,671
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بازگشت بورس‌های جهانی به مدار صعودی/دلار بر قله سه ساله

بیشتر شاخص‌های بورسی در جهان با صعود بسته شدند. امروز شاخص دلار در آستانه فتح کانال ۱۰۰ واحد قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، هر چند سرعت شیوع کرونا در مناطق مختلف چین کاهشی شده است اما روند افزایش شمار قربانیان ادامه دارد. تاکنون ویروس کرونا جان بیش از ۲۱۲۰ نفر را گرفته و بیش از ۷۵ هزار نفر را مبتلا کرده است.

هر چند ورود جدی بانک مرکزی چین به بازارهای مالی این کشور برای جلوگیری از هرج و مرج بیش‌تر، موجب دلگرمی معامله‌گران شده است. علاوه بر تزریق حدود ۲۴۰ میلیارد دلار منبع ارزی به بازار، بانک‌های دولتی و مقام‌های مختلف محلی چین از ارائه حدود ۲۰۰ میلیارد یوان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داده‌اند..

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹هزار و ۳۴۸.۰۳ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۴۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۸۶.۱۵ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۸۷ درصدی در سطح ۹۸۱۷.۱۸ واحدی بسته شد.

انتظار می‌رود که با توجه به تداوم تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد چین و تعلیق فعالیت شرکت‌های خارجی در این کشور، خسارت‌های اقتصادی ناشی از این ویروس بر اقتصاد جهانی کماکان ادامه داشته باشد.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۴۷۹.۱۵ واحدی بالا رفت. شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۲۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۵۹۶.۶۱ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" جهش ۲.۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۱۴۴.۶۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۱۶۲.۴۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

از سوی دیگر انتخابات درون حزبی آمریکا به ایستگاه دوم خود رسید و به مانند نتایج به دست آمده در ایالت آیوا، حزب دموکرات برنی سندرز و پت بوتجیج را نامزدهای برنده در انتخابات ایالت نیوهمپشایر معرفی کرده است در حالی که هنوز دو نامزد مطرح حزب یعنی جو بایدن و الیزابت وارن نتوانسته اند اکثریت آرا را کسب کنند.

در اردوگاه جمهوری خوهان، ترامپ توانست بیش از ۹۰ درصد آرای جمهوری خواهان را در رقابت با دو نفر دیگر به دست آورد و از اکنون باید وی را نامزد اصلی حزب جمهوری خواه در انتخابات سراسری ریاست جمهوری در ماه نوامبر دانست. با این حال با توجه به وزن بسیار بالای آرای ایالتی تگزاس، نیویورک و کالیفرنیا در تعیین نامزد نهایی دو حزب، نگاه ها بیشتر معطوف به نتایج این سه ایالت است. دور بعدی انتخابات داخلی در ایالت نوادا برگزار خواهد شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو و رونمایی از سیستم جدید مهاجرتی انگلیس قرار داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۴۶۴.۸۸ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۵ درصدی در سطح ۶۱۰۷.۹۰ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۷۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۷۸۹.۰۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۵ درصد پایین رفت و به ۱۰ هزار و ۳۸.۶۰ واحد رسید.

در جریان معاملات روز پنج شنبه تقاضا برای خرید دلار به طرز کم سابقه‌ای افزایش یافت و اسکناس سبز به بالاترین سطح خود از اواسط سال ۲۰۱۷ رسید. روند رشد ضعیف اقتصادی کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد؛ آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی با کاهش شدید رشد مواجه شده و در فرانسه نیز اعتراضات به لایحه جنجالی اصلاح بازنشستگی ادامه دارد.

جونیچی ایشی کاوا، استراتژیست ارشد بازار ارز در موسسه" آی جی سکیوریتیز" گفت: یورو اکنون در کانال مهمی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت شانسی برای تقویت محسوس در برابر دلار داشته باشد چرا که از نظر بنیادی شرایط منطقه یورو بد تر شده است.

مو سیونگ، تحلیل گر بازار ارز در بانک مرکزی سنگاپور گفت: یک نوع جنگ احساسی در معاملات به چشم می‌خورد که در آن معامله گران نمی‌توانند نگرانی خود را مخفی نگه دارند. خیلی مهم است که چین برای حمایت از اقتصادش چه کاری انجام دهد و حمایت قوی باعث خواهد شد تا بازارها مجددا اوج بگیرند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۶۷۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۶۳ دلار اعلام شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افت ۰.۶۷ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۰۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۰۷ به ۱.۰۷۹۱ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۲۳۲ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۹۹۵ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۱.۲۹درصد افزایش به ۱۱۱.۴۷۹۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۰۴۸ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۱۴۷ یوان چین اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد