اونس طلا2379.46
مظنه16,456,000
18 گرم3,798,800
ارزش سکه37,075,368
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,700,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

تدابیر چین برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا: کاهش نرخ بهره جواب می دهد؟

همان طور که انتظار می رفتف بانک مرکزی چین با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی و مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا، نرخ بهره را کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، چین امروز پنجشنبه نرخ بهره وام های کوتاه مدت و میان مدت را کاهش داده است تا از اقتصاد این کشور در برابر تبعات منفی ویروس کرونا حمایت کند.

بر اساس این گزارش، گسترش ویروس کرونا موجب اختلالات زیادی در چرخه تولید و عرضه در جهان و اختلال در کسب و کار و فعالیت های صنعتی چین شده است. این بحران موجب شده تا مقام های چینی تدابیر ویژه ای را برای مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد اتخاذ کنند.

بانک مرکزی چین نرخ بهره وام های یکساله را از 4.15 درصد به 4.05 درصد کاهش داده است. نرخ بهره وام های 5 ساله نیز از 4.80 به 4.75 درصد کاهش یافته است.

هر 51 کارشناس اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که نرخ بهره کاهش خواهد یافت و 38 نفر آنها یعنی 75 درصد گفته بودند که نرخ بهره به میزان 0.1 درصد کاهش می یابد.

Mayank Mishra تحلیلگر ارشد استاندارد چارترد بانک در این باره گفت: کاهش نرخ بهره چین مطابق انتظارات بود ولی برای غلبه بر تاثیرات منفی ویروس کرونا کافی نیست. مقام های چینی این پیام را ارسال کرده اند که سیاست های محرک پولی اتفاق خواهد افتاد ولی این تدابیر حساب شده خواهد بود. آنها نمی خواهند به انتظارات سرمایه گذاران درباره اتخاذ سیاست های انبساطی پولی دامن بزنند. پیش بینی ما این است که نرخ ذخیره قانونی از سوی بانک مرکزی چین یک درصد و نرخ بهره وام های میان مدت 0.1 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

مقام های چینی به شدت نگران تبعات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور هستند. سرمایه گذاران منتظر تدابیر محرک پولی و مالی بیشتری از سوی دولت چین هستند.

در حالی که تلفات ویروس کرونا به بیش از 2000 نفر رسیده ولی تعداد افراد مبتلا به این ویروس در چین با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

چین پیش از این با افت شدید رشد اقتصادی روبرو شده و رشد اقتصادی به پایین ترین سطح در 3 دهه اخیر رسیده است. نظرسنجی رویترز نشان می دهد رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال به 4.5 درصد خواهد رسید این رقم سال گذشته به 6 درصد رسیده بود.

برخی تحلیلگران هشدار داده اند که رشد اقتصادی چین احتمالا تا 3 درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد