اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل تکنیکال و پیش بینی طلا جهانی مورخ 29 بهمن 98

بر اساس تازه ترین اطلاعات کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده(CFTC)، در حالی که یک هفته از تغییرات احساسی در بازار جهانی سرمایه می گذرد، سرمایه گذاران بار دیگر به عرصه طلا بازگشته اند.


طلا همچنان حوزه‌ ای امن و جذاب برای سرمایه گذاران

طلا، همچنان حوزه‌ ای امن و جذاب برای سرمایه گذاران

گزارش تفکیکی تعهدات بازرگانان در CFTC طی هفته منتهی به ۱۱ فوریه نشان می دهد که مدیران مالی مواضع بلندمدت خود برای حفظ سرمایه در معاملات طلا از 7،737 قرارداد به 231.499 مورد افزایش داده اند. موقعیت خالص فعلی طلا در حال حاضر 195،671 قرارداد است که در مقایسه با هفته گذشته نزدیک به 8٪ افزایش داشته است. طی یک دوره بررسی، بهای طلا بدون سروصدا روند صعودی را طی کرده و به رقمی بالاتر از 1،550 دلار در هر اونس رسید.

تحلیلگران حوزه امنیت بازار سرمایه معتقدند نوساناتی که در تمایل افراد به خطرپذیری در اقتصاد ایجاد شده و بازگشت آنها به پناهگاهی امن برای سرمایه‌ های خود، اصلی ترین عامل خریدهای مداوم طلا به شمار می آید. این تحلیلگران تاکید می کنند که با توجه به افزایش فزاینده ترس از ویروس مرگبار کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، طلا همچنان یک دارایی جذاب و امن محسوب می شود. علیرغم ابهام در تاثیر واقعی این ویروس بر اقتصاد جهانی، فعالان اقتصادی کاهش انتظارات خود از تولید ناخالص داخلی چین را آغاز کرده اند.

اقتصاددانان در نومورا -یک گروه مهم معامله گر پولی(دلالی) ژاپنی- روز دوشنبه و طی گزارشی اعلام کردند که شاهد رشد ۵.۵ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰ خواهند بود در حالی که رشد جهانی اقتصاد نزولی می شود. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: حتی اگر عفونت های کروناویروس تا حد زیادی در چین محدود بماند -که سناریوی اصلی و تلخ نیز همین است- نباید آسیبی که به رشد اقتصاد در خارج از چین وارد می شود را نادیده گرفت.

تحلیل طلا

اول هانسن، مدیر بخش استراتژی کالا در بانک دانمارکی ساکسو می گوید: ترس های اقتصادی موجب فقدان قطعیت در بازار شده که همین امر، روند حمایت از سرمایه گذاری در حوزه طلا را در کوتاه مدت تضمین می کند. تنها مساله ای که در مورد طلا وجود دارد این است که این فلز دارای طیف قیمتی محدود می باشد. با این حال، علیرغم نوسانات هفته گذشته، طیف طولی بازار طلا طی شش ماه گذشته شامل ۲۰۰ هزار نفر بوده است. سرمایه گذارانی که اقدام به خرید طلا کرده اند نیازمند جهت‌گیری قیمت ها در مسیری صحیح هستند. در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که افراد طلاهای خود را بفروشند اما در همین حال، وقتی اقدام جدیدی هم در قیمت ها صورت نگرفته، لزومی برای خرید طلا نیز وجود ندارد.

تحلیل طلا جهانی مورخ 29 بهمن 98

گفتنی است در حالی که بازار طلا حوزه ای جذاب برای سرمایه گذاری های جدید به شمار می آید بازار نقره همچنان به چالش در این زمینه دست به گریبان است. منافع سوداگرانه نیز گرچه رکورد بالایی را دارد اما از ابتدای سال(میلادی) نسبتا ضعیف بوده است.

تحلیل طلا جهانی مورخ 29 بهمن ساعت 19:10

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد