اونس طلا2232.37
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلای 1600 دلاری دست یافتنی خواهد شد؟

بانک استاندارد چارترد بر این باور است که کاهش تقاضای فیزیکی می تواند یک عامل مهم برای تعیین روند قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، بانک استاندارد چارترد اعلام کرد: در حالی که تلاش های زیادی برای کنترل ویروس کرونا انجام شده، به نظر می رسد تقاضای فیزیکی طلا در شرایط کنونی با کاهش روبرو شده و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت وارد کند.

بر اساس این گزارش سوکی کوپر تحلیلگر ارشد بانک استاندارد چارترد گفت: قیمت طلا احتمالا کف حمایتی خود را لمس خواهد کرد، تقاضای فیزیکی برای طلا با افت روبرو شده و این مساله در چین و هند کاملا محسوس و مشهود است. اگر ویروس کرونا کنترل شود، قیمت طلا کف حمایتی خود را لمس خواهد کرد.

پیش بینی می شود تقاای فیزیکی طلا در سال 2020 همچنان ضعیف باشد به خصوص تقاضای طلا در بازارهای چین و هند.

کوپر افزود: در چین عامل اصلی افت شدید تقاضای فیزیکی، گسترش ویروس کرونا است. این ویروس موجب شده تا بسیاری از فروشگاه ها تعطیل شده و محدودیت های گسترده سفر اعمال شود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: برخی برآوردها نشان می دهد تقاضای طلای چین در سه ماه نخست امسال 70 درصد کاهش خواهد یافت. میزان مبادلات طلا در بورس شانگهای با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

در هند نیز تقاضای طلا در ماه فوریه احتمالا 20 تا 25 درصد کاهش خواهد یافت چرا که رشد قیمت داخلی تاثیر منفی زیادی بر تقاضا داشته است.

البته بانکهای مرکزی جهان همچنان به خرید طلا ادامه می دهند ولی سطح خرید آنها کمتر از 2019 است. ترکیه در ماه ژانویه 46 تن طلا خریداری کرده است. ولی ذخایر طلای چین در این مدت تغییری نکرده و به 1948 تن رسیده است.

قیمت طلا پس از اعلام ابتلای بیش از 15 هزار نفر به ویروس کرونا در استان هوبی چین با افزایش روبرو شد.

پیش بینی بانک استاندارد چارترد نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی بعید است که در شرایط کنونی منتظر اونس 1600 دلاری طی ماه جاری باشند. این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به 1540 و سه ماه دوم به 1580 دلار خواهد رسید.

کوپر گفت: اگر نگرانی نسبت به ویروس کرونا کاهش یابد، قیمت طلا احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد. گرچه قیمت طلا کاهش یافته است ولی هنوز سطح حمایتی خود را لمس نکرده است. افت تقاضای فیزیکی در هند و چین می تواند قیمت طلا را بیش از پیش کاهش دهد.

با کاهش نگرانی جهانی درباره ویروس کرونا ، رشد قیمت طلا متوقف شده است. ولی سرمایه گذاران به دقت تحولات مربوط به ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی را زیر نظر دارند.

استاندارد چارترد پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال به 4.5 درصد خواهد رسید.

اخبار مربوط به ویروس کرونا هنوز در صدر اخبار جهان قرار دارد. اگر تدابیر اتخاذ شده از سوی چین برای کنترل ویروس کرونا تا اواسط فوریه موفقیت آمیز باشد، شاید این ویروس تا اواسط مارس به طور کامل کنترل شود.

از سوی دیگر به نظر می رسد انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تا حد زیادی به نفع قیمت طلا باشد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد