اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی موسسه تحقیقاتی درباره افزایش قیمت طلا تا 1800 دلار

یک موسسه معتبر تحقیقاتی بر این باور است که دوره تثبیت قیمت طلا رو به پایان بوده و هدف بعدی قیمت این فلز گرانبها 1800 دلار خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، Florian Grummes تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی Midas Touch Consulting تاکید کرد: طلا زمان بیشتری نیاز دارد تا مقاومت 1600 دلاری را با قدرت بشکند ولی به نظر من قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی در یک روند صعودی قرار دارد.

بر اساس این گزارش وی افزود: هر گونه کاهش قیمت طلا در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید خواهد بود. گرچه قیمت طلا از 1160 دلار در ماه اوت 2018 میلادی تاکنون بیش از 450 دلار افزایش داشته ولی هیچ گونه ضعفی در نیروهای ساختاری بازار طلا دیده نمی شود و انتظار داریم که این روند صعودی قیمت ادامه یابد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: تحلیل تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که با شکسته شدن پرقدرت مقاومت 1590 دلاری، قیمت جهانی هر اونس طلا تا سه ماه نخست سال آینده به 1800 دلار خواهد رسید. طلا باید در کوتاه مدت سطح حمایتی 1550 دلاری را حفظ کند. اگر در روند نزولی سطح حمایتی 1535 دلاری شکسته شود، این مساله به ضرر اعتماد سرمایه گذاران خواهد بود.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی در محدوده 1535 تا 1600 دلار در نوسان خواهد بود و شکسته شدن سطح مقاومتی 1600 دلاری نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. گرچه طلا در سال 2019 میلادی عملکرد بسیار خوبی از نظر قیمتی داشته ولی پیش بینی می شود که این عملکرد مثبت در سال 2020 نیز ادامه یابد. به نظر می رسد عوامل مهمی که از اوت 2019 میلادی تاکنون موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شده، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. سرمایه گذاران بازار طلا همچنان امیدواری زیادی به این بازار دارند.

وی افزود: گرچه نسبت به روند صعودی قیمت طلا امیدوار و خوش بین هستم ولی این روند صعودی با مشکلات و چالش هایی روبرو است. فعالیت سفته بازان در بازار یک عامل مهم نگرانی است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد