اونس طلا2197.92
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا تابلوی سامسونگ و ال‌جی پایین کشیده شد؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی علت تغییر تابلوی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی را حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس و افزایش قاچاق لوازم خانگی به ایران عنوان کرد.

به گزارش سایت طلا، اردیبهشت ماه امسال مطالبی مبنی بر خروج برخی برندهای لوازم خانگی کره‌ای از ایران منتشر شد،‌ اما یک مقام مسئول در این شرکتها آن را تکذیب کرد. البته چند روز بعد مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز اعلام کرد که خطوط تولید شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی (در ایران) هم‌اکنون فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامهای ندارند.اما حالا گزارش‌ها حاکی از جمع‌آوری تابلوهای این دو شرکت از سطح شهر و فروشگاه‌ها است.

سید مرتضی میری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از قطع همکاری کره با شرکت‌های ایرانی در سال گذشته، آن‌ها مجبور بودند برند خود را جایگزین کنند، تصریح کرد: علت خبرساز شدن دوباره این مسئله تغییر نام و تابلوهای این برندها است که به پیشنهاد اتحادیه لوازم خانگی این اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا حالا تصمیم به تغییر نام این برندها گرفته شده است؟ تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی این اتفاق حضور ناو کره از حدود دو ماه پیش در خلیج فارس بوده که علیه منافع کشور ما است؛ بنابراین ما اعلام کردیم حداقل کاری که اتحادیه لوازم خانگی می‌تواند انجام دهد تغییر نام تابلوهای شرکت‌های کره‌ای است.

میری یکی دیگر از دلایل تغییر نام این برندها در مقطع کنونی را افزایش قاچاق اعلام کرد و گفت: وقتی شرکت‌های طرف قرارداد برندهای کره‌ای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته شده را از طریق مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به کشور وارد می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه خاطرنشان کرد: محصولاتی با گارانتی گلدیران و سام سرویس تا ۱۰ سال خدمات و تا ۱۸ ماه گارانتی دریافت خواهند کرد، اما شرکت‌ها مطلقا خدمات محصولاتی که به صورت قاچاق به کشور وارد شده را قبول نمی‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد