اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوز درباره طلا : ادامه روند صعودی قیمت به خاطر کرونا

شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو بر این باورند که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی هفته پیش رو ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا ، تحلیلگران اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نیوز معتقدند که قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی، روند صعودی خود را ادامه خواهد داد که مهمترین دلیل آن، عوامل تکنیکال و ادامه نگرانی درباره ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته 17 تحلیلگر اقتصادی وال استریت شرکت کرده اند که 11 نفر معادل 65 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، یک نفر معادل 6 درصد پیش بینی کرده است که قیمت طلا کاهش خواهد داشت و 5 نفر معادل 29 درصد نیز به عدم تغییر قیمت رای داده اند.

در نظرسنجی آنلاین نیز 726 نفر شرکت کردند که 472 نفر معادل 65 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و 148 نفر یا 20 درصد گفتند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 106 نفر معادل 15 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته قبل 67 درصد تحلیلگران وال استریت و 60 درصد سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای دادند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با 0.7 درصد افزایش به بیش از 1584 دلار رسیده است.

ریچارد بیکر تحلیلگر ارشد Eureka Miner's Report گفت: ادامه نگرانی ها درباره ویروس کرونا نشان می دهد که قیمت طلا می تواند با شکستن سطح قیمتی 1590 دلاری به سوی مقاومت 1600 دلاری حرکت کند. قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 17.85 دلار خواهد رسید.

وی افزود: ویروس کرونا در حال گسترش بیشتر در چین است و تعداد قربانیان نیز همچنان با افزایش روبرو می شود. این یک شوک بزرگ اقتصادی برای جهان و چین است. این نااطمینانی موجب افزایش تقاضا برای طلا می شود. به نظر من کف قیمت طلا در شرایط کنونی 1500 دلار و سقف آن 1600 دلار است. اگر کاهش رشد اقتصادی چین طی ماه های آینده نیز ادامه یابد، هدف بعدی قیمت طلا 1800 دلار خواهد بود.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group در این باره گفت: تا زمانی که قیمت طلا بالاتر از میانگین حرکتی 10 روزه یعنی 1572 دلار قرار دارد، روند قیمت آن صعودی خواهد بود. اگر طلا بتواند با قدرت بالاتر از 1574 دلار تثبیت شود، پیش بینی می کنم طی هفته آینده روند صعودی تری خواهد داشت.

Phillip Streible تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری Blue Line Futures گفت: اگر طلا بتواند بالاتر از 1590 دلار برسد، بی شک به سرعت می تواند سطح مقاومتی 1600 دلار را لمس کند. این در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام همچنان رو به افزایش است.

Bob Haberkorn تحلیلگر ارشد RJO Futures گفت: طلا احتمالا سطح مقاومتی 1600 دلاری را آزمایش خواهد کرد. بازار سهام مستحکم است ولی سرمایه گذاران نگرانی کمی درباره کرونا دارند. به نظر من روند صعودی قیمت طلا حفظ خواهد شد.

Mark Leibovit تحلیلگر VR Metals/Resource Letter گفت: روند قیمت طلا صعودی خواهد بود ولی سرمایه گذاران باید محتاط باشند.

این در شرایطی است که Sean Lusk تحلیلگر برجسته موسسه Walsh Trading بر این باور است که قیمت طلا طی روزهای آینده پولبک خواهد زد و عوامل فصلی موجب افت نسبی قیمت خواهد شد.

وی گفت: از نظر فصل مبادلات بازار طلا، نیمه دوم فوریه تا مارس معمولا دوران ضعیفی برای طلا به شمار می رود. به نظر من قیمت طلا به دنبال پولبک قیمتی خواهد بود. البته هرگونه پولبک قیمتی، محدود و زودگذر خواهد بود.

البته برخی تحلیلگران مثل کوین گرادی تحلیلگر موسسه فونیکس نیز بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

وی گفت: تصور می کنم اخبار مربوط به چین درباره کرونا می تواند فشار زیادی را بر بازار سهام وارد کند و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود ولی تصور نمی کنم این اخبار موجب افزایش چندان زیاد قیمت طلا شود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد