اونس طلا2204.29
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا از بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته فاصله گرفت

از آنجایی که امیدها به اقدامات جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمایل برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه را افزایش داده است، قیمت طلا در معاملات امروز از بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، از آنجایی که امیدها به اقدامات جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمایل برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه را افزایش داده است، قیمت طلا در معاملات امروز از بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته کاهش یافت اما این فلز گران بها در مسیر یک افزایش هفتگی همچنان مانده است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9 سنت کاهش 1575.91 دلار فروخته شد. این فلز گران بها به بالاترین رقم از 4 فوریه برابر با 1577.89 دلار در هر اونس رسیده بود.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «بازارهای اوراق قرضه شروع کردن به احساس کاهشی حاکم بر بازار بی اعتنایی کردن و ارزش این بازارها بالاتر رفت زیرا سرمایه گذاران در حال بررسی دوباره تاثیرات اقتصادی این ویروس هستند.»

ارزش طلا این هفته حدود 0.3 درصد افزایش یافت.

سرمایه گذاران همچنین در حال رصد آمار خرده فروشی و اعتماد مصرفی در آمریکا هستند که امروز بعدازظهر منتشر می شود.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «بازارهای بورس از احساس کاهشی حاکم بر بازارهای مالی رهایی یافته و شروع به ترمیم کرده اند، زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد تاثیرات اقتصادی احتمالی ویروس کرونا هستند.» وی افزود، تقویت ارزش دلار نیز در افت قیمت طلا موثر بوده است. ارزش دلار آمریکا که همزمان با شیوع کرونا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده به بالاترین رقم در طی بیش از 4 ماه گذشته رسیده است.

اما تحلیلگران معتقدند با توجه به رسیدن تعداد تلفات کرونا به حدود 1500 نفر و اضافه شدن حدود 5000 نفر دیگر به تعداد مبتلایان علاقمندی به خرید طلا همچنان وجود دارد. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.3 درصد رشد داشته است.

احتمال اینکه ویروس کرونا به اقتصاد جهانی لطمه بزند و همچنین انبساطی تر شدن سیاست پولی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا بازار طلا برای سرمایه گذاران همچنان جذاب باقی بماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد