اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خروج از ایران برای رنو فرانسه گران تمام شد!

شرکت خودروسازی رنو فرانسه تحت تاثیر خروج از بازار ایران و رسوایی یکی از مدیران اتحاد رنو- نیسان نخستین کاهش سودآوری این برند را در ۱۰ سال گذشته رقم زد.

به گزارش سایت طلا ، اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت اتوماتیو نیوز حاکی از آن است که شرکت خودروسازی رنو فرانسه تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله رسوایی کارلوس گون، مدیر سابق اتحاد رنو – نیسان، خروج از بازار ایران به علت فشار تحریم های وضع شده از سوی آمریکا و کاهش شدید CKD در چین برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته با کاهش قابل توجهی در میزان سودآوری خود مواجه شده است.

این امر به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، دست یابی این خودروساز محبوب و موفق فرانسوی به اهداف و برنامه های مورد نظرش را در سال ۲۰۲۰ میلادی با مشکل مواجه خواهد کرد.

این شرکت با انتشار گزارشی در روز جمعه اعلام کرده است که میزان سودآوری رنو در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۱ میلیون یورو معادل ۱۵۳ میلیون دلار کاهش یافته است، این درحالیست که میزان سودآوری این برند فرانسوی در سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۳.۳ میلیارد یورو بوده است.

بر اساس این گزارش، همچنین درآمد عملیاتی رنو در سال ۲۰۱۹ میلادی با یک کاهش ۳۰ درصدی به ۲.۱۱ میلیارد یورو رسیده است.

از دیگر عواملی که در کاهش میزان سودآوری و درآمدزایی رنو در سال گذشته تاثیرگذار بوده است، می توان به جریمه های این شرکت در رابطه با جوینت ونچرهای چینی، پرداخت سهم نیسان از درآمد رنو و در آخر کاهش تقاضای مشتریان برای خرید خودروهای دیزلی در اروپا اشاره کرد.

میزان فروش گروه صنعتی رنو نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی یک کاهش ۳.۳ درصدی تجربه کرده و به ۵۵.۵۳ میلیارد یورو کاهش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد