اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند نزولی یورو/بازگشت وحشت کرونا به بورس‌های جهانی

با تداوم عملکرد ضعیف منطقه یورو، ارزش ارز واحد اروپایی در برابر دلار کاهش یافت.از طرفی با افزایش تلفات ویروس کرونا، شاخص‌های بورسی ریزشی شدند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، روند رشد ضعیف اقتصادی کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد؛ آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی با کاهش شدید رشد مواجه شده و در فرانسه نیز اعتراضات به لایحه جنجالی اصلاح بازنشستگی ادامه دارد. در انگلیس نیز کابینه با یک زلزله داخلی مواجه شده و چند وزیر از جمله ساجد جاوید، وزیر دارایی و چهره کلیدی بودجه این کشور از سمت خود کناره گرفته اند.

عیسا مازن، استراتژیست ارشد بازار ارز در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: اروپا و به ویژه آلمان به روابط تجاری با آسیا مخصوصا چین وابستگی زیادی دارند و با تداوم اثرگذاری ویروس کرونا انتظار داریم مشکلات کشورهای اروپایی بیش از پیش تشدید شود.

هر چند نگرانی‌ها از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح جهان به دنبال انتشار اخباری از ابداع واکسن مقابله با این ویروس در چین، ژاپن و انگلیس، تا حد زیادی کاهش یافته است اما سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که خطر شیوع ویروس کرونا در دیگر مناطق جهان ممکن است موجب زبانه کشیدن مجدد آتش زیر خاکستر شود. تاکنون ویروس کرونا جان بیش از ۱۴۸۰ نفر را گرفته است.

امره اشپایتسر، تحلیل گر بازار ارز در موسسه"وست پاک فارکس" گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده اند تا دلار را در مسیر صعودی قرار دهند. شیوع کرونا باعث شده است تا پول بیشتری روانه معاملات دلاری شود و این کاملا به ضرر کشورهای نوظهور تمام شده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۰۵ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۶۵۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۰۴ دلار اعلام شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۷۲ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۴۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳ درصد پایین رفت اما در کانال ۱.۰۹ باقی ماند و هر یورو به ۱.۱۰۸۳ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۲۵۸ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۸۹۶ دلار سنگاپور مبادله شد.

تحلیل‌گران بانک "میتسوبیشی" ژاپن در یادداشتی نوشتند: با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو از جمله آلمان و فرانسه، بانک مرکزی اروپا احتمالا ناچار به اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتری خواهد بود و این مساله می تواند یورو را بیش از پیش رو به پایین سوق دهد.

ریچارد گریس، کارشناس بازار در بانک"کامن ولث" گفت: ریسک کاهش بیشتر رشد اقتصادی چین روی همه چیز سایه افکنده است. با توجه به این‌که اقتصاد چین ۱۷ درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان را بر عهده دارد، ریسک تداوم تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور کاملا معامله‌گران را نگران کرده است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۰۹.۸۰۵۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۸۸۰ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۸۱۱ یوان چین اعلام شد.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۵۹ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۶۸۷.۵۹ واحدی پایین رفت. شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۴۲ درصد صعود کرد و در سطح ۲۷ هزار و ۸۴۷.۳۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" صعود ۰.۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۷۵.۷۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۱۳۰.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

نعیم اسلام، تحلیلگر بازار در موسسه "آوا ترید" گفت: معامله‌گران در خصوص افزایش شمار قربانیان و زمان بازگشت کارگران به کار خود نگران هستند. اکنون ویروس کرونا در صدر توجهات قرار دارد.

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹هزار و ۴۲۳.۳۱ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۶ درصد کاهش تا سطح ۳۳۷۳.۹۴ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۱۴ درصدی در سطح ۹۷۱۱.۹۷ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو و استعفای چندین وزیر انگلیس به دنبال اختلاف با مشاور نخست وزیر قرار داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۴۵۲.۰۳ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۱۹ درصدی در سطح ۶۰۹۳.۱۴ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۰۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۷۴۵.۴۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۱ درصد پایین رفت و به ۹۹۰۹.۸۰ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد