اونس طلا2210.5
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

یک فروند کشتی جنگی آمریکا وارد خلیج فارس شد

منابع خبری از عبور یک فروند کشتی آبی خاکی نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز و استقرار آن در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش سایت طلا ، منابع خبری روز چهارشنبه از عزیمت شماری دیگری از نیروهای آمریکا به خلیج فارس خبر دادند.

به نوشته وبگاه «استرایپس»، کشتی آبی خاکی «یو اس اس باتان» روز چهارشنبه با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد. ناخدا «لانس لشر» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در این کشتی جنگی در این زمینه گفت: «عبور ما از این تنگه مهم و تداوم حضور در منطقه نقش حیاتی ادامه آزادی تردد دریایی که برای ثبات و امنیت منطقه مهم است را نشان می‌دهد.»

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که در این ماموریت کشتی آبی خاکی باتان و ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی آن‌را کشتی‌های «یواس‌اس نیویورک» و «یواس‌اس اوک هیل» همراهی می‌کنند.

این دومین کشتی جنگی بزرگ آمریکایی بعد از ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» است که وارد خلیج فارس شده است. هواپیمابر آبراهام لینکلن نوامبر گذشته (آبان) بعد از ۱۰ ماه حضور در منطقه عازم پایگاه خود در آمریکا شد.

ناخدا «گرگ للاند» از دیگر فرماندهان نیروی دریایی آمریکا نیز درباره عزیمت این کشتی گفت که این اقدام تداوم تعهد ما به شرکای آمریکا در خلیج فارس و نقاط دیگر منطقه است.

فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) هفته گذشته حین دیدار از یک ناوهواپیمابر آمریکا در دریای عرب، به پابرجا بودن امکان اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران پس از حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد