اونس طلا2209.63
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ضعف در صادرات صنعت جواهر‌سازی علیرغم حجم بالای تولید در کشور

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: علیرغم اینکه ایران جزء 7 کشور برتر طلا و جواهر سازی در جهان است اما در صادرات صنعت جواهر سازی و تولید انبوه دچار ضعف جدی است.

به گزارش سایت طلا به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بهمن حسین زاده گفت: ایران جز 7 کشور برتر تولید کننده طلا و جواهرساز در جهان است

وی افزود: ایران در المپیاد جهانی ساخت طلا وجواهر کشور انگلستان سال ۲۰۱۱رتبه پنجم، در المپیاد جهانی کانادا سال ۲۰۰۹دیپلم افتخار و رتبه هفتم، درسال۲۰۱۳ در آلمان رتبه دوم و مدال نقره، در سال ۲۰۱۵در برزیل دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان این مطلب که ما در زمینه ساخت طلا و جواهر سازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم اما در زمینه صادرات صنعت جواهرسازی و تولید انبوه، دچار ضعف جدی هستیم، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه می تواند تاثیر به سزایی در رشد صادرات در این زمینه داشته باشد.

اسفندیار سیفی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز با بیان این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است، گفت: 125 شرکت ایرانی و 5 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که 90 شرکت از آن ها تولید کننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا 7 کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه برتری دست یابد.

دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی طلا، نقره، جوهر و ساعت و صنایع وابسته از امروز تا 26 بهمن از ساعت 9 الی 17 میزبان بازدیدکنندگان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد