اونس طلا2213.99
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ رسماً رونمایی شد؛ Galaxy S20 چه مشخصات و قیمتی دارد؟

سامسونگ رسما از گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس (Samsung Galaxy S20) رونمایی کرد بسیاری معتقدند که این دو مدل پرچمداران کنونی دنیای اندروید محسوب می‌شوند.

پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن خبر‌ها و شایعات گوناگون، سامسونگ در نهایت در نمایشگاه MWC ۲۰۲۰، از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس رونمایی کرد. گوشی‌هایی که قرار است انقلاب بزرگی را در عکاسی پدید آورند!

اولین تغییری که گوشی‌های جدید سامسونگ را به نسبت سری‌های قبل متفاوت می‌کند، نام آن‌هاست که جهش بزرگی داشته و از اس ۱۱ به اس ۲۰ رسید! همین فاصله عددی ده تایی به وضوح از تغییرات انقلابی این سری به نسبت قبل حکایت دارد.


طراحی و نمایشگر گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس، اما به ترتیب از نمایشگری ۶.۲ و ۶.۷ اینچی، وضوح تصویر یکسان ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰، پوشش گوریلا گلس ۶، نسبت تصویر ۲۰:۹ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند که البته در صورت فعال کردن رفرش ریت ۱۲۰، وضوح تصویر به FHD کاهش پیدا خواهد کرد. پنل هر دو نمایشگر از فناوری Dynamic Amoled برخوردار است که با تراکم پیکسلی ۵۶۳ (برای اس ۲۰) و ۵۲۵ (برای اس ۲۰ پلاس)، کیفیت و درخشندگی خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.


سامسونگ در طراحی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس ظرافت بسیار خوبی به خرج داده و توانسته با بکارگیری آلومینیوم در ساخت فریم و شیشه گوریلا گلس ۶ در پنل جلو و عقب، علی‌رغم اندازه نسبتا بزرگ آن‌ها، وزن این دو را به ترتیب به ۱۶۳ و ۱۸۶ گرم برساند که برای گوشی‌های پرچم‌دار وزن بسیار ایده‌آلی است. البته حذف چشمگیر حاشیه‌ها را هم نباید در سبک و خوش دست شدن کهکشانی‌های سامسونگ بی‌تاثیر دانست. همچنین هر دو گوشی توانستند استاندارد IP۶۸ را دریافت کرده و لذا در برابر ورود گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کنند.


باتری، شارژر و نرم‌افزار گلکسی اس ۲۰

برای این دو محصول به ترتیب از یک باتری ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که خب می‌توان آن را رضایت بخش تلقی کرد! البته کیفیت و دوام آن‌ها باید بعد از عرضه جهانی و انجام تست‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اما انتظار می‌رود هر دو محصول بتوانند حداقل یک روز را به راحتی روشن بمانند. همچنین هر دو محصول به شارژر ۲۵ واتی مجهز شده‌اند که اگرچه برای یک پرچم‌دار خوب نیست، اما کافی به نظر می‌رسد.

در مورد شارژ بی‌سیم هم باید این نکته را اضافه کنیم که هر دو گوشی از سرعت ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند و شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ کردن دیگر گجت‌ها از طریق پنل پشتی هم سرعت ۹ وات را در اختیار کاربر می‌گذارد. علاوه بر این‌ها، گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس مطابق انتظار به اندروید ۱۰ و دومین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی ONE UI ۲.۰ مجهز شده‌اند که بر اساس اندروید ۱۰ طراحی شده و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد.


دوربین گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس

می‌رسیم به بخش دوربین که بعد از انتشار اولین رندر از این گوشی‌ها، بیشتر از هر چیز دیگری به چشم آمد و از آن روز تا حالا نیز صحبت از آن بوده. اگرچه مشخصات خارق‌العاده در بخش دوربین در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار دارد، اما اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس نیز پیشرفت بسیار چشمگیری در این بخش داشته‌اند. مدل استاندارد پرچم‌دار سامسونگ به ۳ دوربین و مدل پلاس نیز به ۴ دوربین مجهز شده‌اند.

گلکسی اس ۲۰ به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری ۸ K. با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را برای این محصول به ارمغان می‌آورد. اس ۲۰ پلاس، اما به همین دوربین‌ها با مشخصات یکسان مجهز شده با این تفاوت که یک سنسور مدت پرواز نیز به آن اضافه شده تا کیفیت عکاسی در حالت‌های مختلف بهبود پیدا کند.


دوربین جلوی هر دو محصول درست همانند سری گلکسی نوت ۱۰، در بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده و یک سنسور به بزرگی ۱۰ مگاپیکسل دارد که می‌تواند ویدئو‌هایی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۴ K. ثبت کند! دوربین هر دو دو گوشی امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری دیجیتال را نیز فراهم می‌کند تا کوچک‌ترین جزئیات نیز از چشمان کاربران دور نماند.

کاربران همچنین می‌توانند با کمک هوش مصنوعی، به صورت همزمان چندین عکس در حالت‌هایی نظیر Live Focus، فوق عریض و کراپ شده ثبت کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

میزان حافظه گلکسی S۲۰

هر سه مدل سری گلکسی S۲۰ دارای حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی هستند و مدل‌هایی با حافظه بیشتر نیز وجود دارد. این مقدار حافظه برای بسیاری از کاربران کافی است و شاید نیازی به کارت حافظه جانبی نداشته باشند، اما برخی دیگر از کابران نیز این طور نیستند و به میزان حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند. شما می‌توانید حافظه گلکسی اس ۲۰ را با کارت میکرو اس دی تا سقف ۱ ترابایت افزایش دهید.


سخت‌افزار، قیمت، تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۰

در بخش سخت‌افزار، اما هر دو مدل بسته به مناطق عرضه از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G و اگزینوس ۹۹۰ بهره می‌برند. گلکسی اس ۲۰ پلاس در مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه است. مدل ۱۲ گیگابایتی آن نیز با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید و خوشبختانه هر دو از کارت حافظه جانبی تا ۱ ترابایت ظرفیت نیز پشتیبانی می‌کنند. این گوشی به صورت پیش‌فرض با پشتیبانی از طول موج میلی‌متری و فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز راهی بازار خواهد شد که البته در برخی کشور‌ها مدل ۴G آن نیز به فروش می‌رسد.


قیمت گلکسی اس ۲۰ پلاس مدل ۵G با ۸/۱۲۸ رم و حافظه داخلی با پشتیبانی از اینترنت ۵G حدودا ۲.۰۰۰ دلار خواهد بود که کاربران می‌توانند در تاریخ ۱۶ اسفند آن را در رنگ‌های آبی، خاکستری و مشکی خریداری کنند.

گلکسی اس ۲۰، اما فقط می‌تواند سرعت اینترنت ۵G را در فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز برای کاربر به ارمغان آورد که اگرچه از موج میلی‌متری بسیار ضعیف‌تر است، اما سرعت رضایت‌بخشی دارد. این گوشی در مدل ۴ G. با ۸/۱۲۸ رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود که در مدل ۵G این مشخصات به ۱۲/۱۲۸ رم و حافظه داخلی ارتقا می‌یابد.

قیمت مدل ۴G با ۸/۱۲۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی حدودا ۸۰۰ دلار و مدل ۵G که از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، ۱۰۰۰ دلار است. تنوع رنگ در مدل استاندارد همانند مدل پلاس است و کاربر می‌تواند هر دو گوشی را از امروز پیش‌خرید کرده و در ۱۳ مارس سال جاری (۲۳ اسفند) آن‌ها را دریافت کند.

به خاطر داشته باشید که مدل ۴G این دو محصول تنها با مشخصات پایه آن‌ها (۸/۱۲۸) به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی گلکسی S20 پلاس سامسونگ

عرضه

معرفی 2020، فوریه
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (مارس 2020)

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ (~90.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~525 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ گوریلا گلس 6
- +HDR10
- Always-on display
- 120 هرتز

بدنه

ابعاد 161.9 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر
وزن 186 گرم - نسخه LTE
188 گرم - نسخه 5G
ساخت پشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 10.0; One UI 2
تراشه Exynos 990 - نسخه‌ جهانی
Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 - نسخه آمریکا
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) - نسخه جهانی
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - نسخه آمریکا
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 - جهانی
Adreno 650 - آمریکا

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 8 گیگابایت رم (نسخه LTE)
128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت، 12 گیگابایت رم (نسخه 5G)

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
64 مگاپیکسل (تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال هیبریدی 3 برابری، f/2.0)
12 مگاپیکسل (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)
0.3 مگاپیکسل (ToF)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما
ویدیو 3240p@30fps، 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، ضبط صدای استریو، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
- 32 بیت/384 کیلوهرتز
- توسعه‌داده شده با همکاری AKG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
شارژر - شارژ سریع باتری 25 وات
- USB Power Delivery 3.0
- شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA
- شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
- +ANT
- بیکسبی
- سامسونگ Dex

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام (نسخه آمریکا و کانادا)
USB 3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، خاکستری، آبی
محدوده قیمت حدود 1000 یورو - نسخه LTE
حدود 1100 یورو - نسخه 5G
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد