اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی اولین به‌روزرسانی اقتصادی فدرال رزرو برای کنگره

رییس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در نخستین به روزرسانی آماری خود برای کنگره و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، به احتمال زیاد بر رشد اقتصادی مثبت و فزاینده آمریکا تاکید خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا از رویترز، «جروم پاول» زمانی که هفته جاری نخستین به روزرسانی آماری خود را که ۲ بار در سال ارائه می‌شود، در اختیار کنگره قرار دهد به احتمال زیاد در مورد دورنمای رشد اقتصادی آمریکا با لحنی خوش بینانه و امیدوارانه شهادت خواهد داد و همزمان تهدید احتمالی از سوی ویروس کرونا را تایید می‌کند.

این پیش بینی انعکاس گزارش رسمی است که فدرال رزرو روز جمعه تحویل کنگره داد؛ گزارشی که در آن تاکید بانک مرکزی بر این بود که محدوده کنونی برای نرخ بهره وام‌های کوتاه مدت که بین ۱.۵ و ۱.۷۵ درصد تعیین شده به منظور حرکت در مسیر توسعه «مناسب» است.

نه تنها این پیام رنگ و بوی آشنا دارد بلکه پاول این پیام را برابر حضاری آشنا روایت خواهد کرد. تقویم کاری وی نشان می‌دهد که پاول با اکثر قانونگذارانی که قرار است هفته جاری به طور علنی وی را مورد سوال و جواب قرار دهند، جلسه خصوصی برگزار کرده است.

در واقع ارتباط گسترده با قانونگذاران به نوعی به امضای شخصی دوران تصدی وی تبدیل شده است؛ پاول تنها ۲ سال است که این سمت را برعهده دارد و در این ۲ سال چیزی در حدود ۹۶ ساعت را برای ملاقات‌های خصوصی، تماس‌های تلفنی، ضیافت‌های گروهی و جلسات هم‌اندیشی با سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان صرف کرده است.

این زمان در مقایسه با «جنت یلن» متصدی پیشین این پست در دوران چهار ساله حضورش در راس بانک مرکزی ایالات متحده که تنها ۷۷ ساعت بود، به شکلی چشمگیر افزایش یافته است.

با توجه به ریسک‌هایی همچون عدم قطعیت سیاست تجارت، پاول اعلام کرده است که وی هیچ دلیلی برای تعدیل نرخ بهره در آمریکا نمی‌بیند مگر آنکه تغییری قابل توجه در چشم انداز کنونی ایجاد شود.

این رویکرد به احتمال زیاد همان چیزی است که وی در گزارش سیاست پولی فدرال رزرو که امروز (سه شنبه) برای کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و فردا برای کمیته بانکداری سنا ارائه خواهد کرد، رونمایی می‌کند.

«رابرت پریل» اقتصاددان موسسه تحقیقاتی کرنراستون مارکو نیویورک گفت: پیام وی احتمال این خواهد بود که اگر کاهش نرخ بهره در کار باشد، تنها و تنها در واکنش به ویروس کرونا و اختلالی است که این ویروس در اقتصاد جهان ایجاد کرده است. پاول احتمالا به وضوح خواهد گفت که اقتصاد آمریکا ذاتا سالم است.

سرمایه گذاران هر گونه جزئیات جدید در ترازنامه فدرال رزرو و همچنین برنامه‌های این نهاد را برای تامین کوتاه مدت بودجه بازارهایی که قرار است به آنها نقدینگی تزریق شود، به دقت رصد می‌کنند؛ پاییز سال گذشته عدم تزریق نقدینگی به بازار موجب جهش غیرمنتظره در نرخ بهره پایه بانک‌ها شد.

نامه ای که تعدادی از دموکرات‌ها هفته گذشته با موضوع اقدامات جاری فدرال رزرو برای پاول ارسال کرده بودند حاکی از آن است که پاول باید خود را برای پرسش‌هایی هدفمند و تند و تیز در خصوص این موضوع مهیا کند.

پاول در حالی خود را برای ارائه اولین به روزرسانی رشد اقتصادی آمریکا در حضور کنگره آماده می کند که بازار بورس در معاملات امروز افزایش داشته و ارز دلار آمریکا در مقایسه با یورو به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده و بهای نفت نیز افزایش یافته است.

خلاصه تحولات اصلی بازار از قرار زیر است:

بازار بورس

شاخص Stoxx Europe ۶۰۰ در ساعت ۱۰:۲۹ صبح ۰.۶ درصد افزایش یافت

معاملات آتی در شاخص S&P ۵۰۰ نیز ۰.۲ درصد رشد داشت.

شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با افزایش ۱.۳ درصدی روبرو شد.

شاخص MSCI آسیا پاسیفیک ۰.۵ درصد بالا رفت

شاخص جهانی MSCI نیز در کشورهای توسعه یافته ۰.۱ درصد جهش داشت.


بازار ارز

شاخص بلومبرگ دلار اسپات ۰.۱ درصد کاهش یافت.

هر یورو با ۰.۱ درصد افزایش یافت و هر یورو با نرخ برابری معادل ۱.۰۹۱۷ دلار معامله شد.

ین ژاپن ۰.۱ درصد تضعیف شد و هر دلار آمریکا ۱۰۹.۸۶ ین معامله شد.
لیر ترکیه نیز ۰.۵ درصد افت کرد و نرخ برابری آن به ازای هر دلار به ۶.۰۴۳۴ لیر رسید.


اوراق بهادار

اوراق وزارت خزانه داری آمریکا با سر رسید ۱۰ ساله با ۲ واحد افزایش به ۱.۵۹ درصد رسید.

اوراق آلمان نیز با سه واحد افزایش به منفی ۰.۳۹ درصد رسید.

اوراق ۱۰ ساله انگلیس نیز سه واحد افزایش یافت و روی عدد ۰.۵۸۹ ثابت شد.

اوراق ۱۰ ساله ژاپن هم بدون تغییر روی منفی ۰.۰۵۵ باقی ماند.


بورس کالا

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت ۱.۳ درصد افزایش یافت و بشکه ای ۵۰.۲۱ دلار معامله شد.

طلا ۰.۳ درصد تضعیف شد و قیمت هر اونس آن به یک هزار ۵۶۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

آلومینیوم در بورس فلزات لندن ۰.۷ درصد افزایش یافت و هر هزار کیلو به قیمت ۱۷۱۳.۵۰ دلار معامله شد

سنگ آهن نیز با ۴.۴ درصد افزایش به هر هزار کیلوگرم ۸۳.۳۰ دلار داد و ستد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد