اونس طلا2216.09
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بیت‌کوین در سکوی پرتاب؛ ایستگاه بعدی ۱۱ هزار دلار

ارزش بیت کوین روند صعودی پیدا کرده و به افزایش های کوتاه مدت در بازارهای نزولی و سراشیبی فکر نمی‌کند؛ ایستگاه بعدی ۱۱ هزار دلار.

به گزارش سایت طلا از فوربس، در این افزایش ۲ عامل دخیل است:


۱) ویروس کرونا. بیت کوین یک سرمایه گذاری امن تلقی شده و هراس جهانی از شیوع کرونا تقاضا را برای آن افزایش داده است.

۲) هالوینگ. (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) این رقم احتمالا دوازدهم ماه مه از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ به ازای هر بیت کوین کاهش خواهد یافت. آنچه در پس این موضوع نهفته این است که ارزش بیت کوین در مقایسه با زمان حال ۲ برابر خواهد شد. البته شاید این اتفاق رخ دهد و شاید هم نه اما حتی اگر ۲ برابر هم نشود از بهای کنونی ارزان‌تر نمی‌شود و در صورت تداوم افزایش تقاضا، به مرور منجر به افزایش ارزش آن خواهد شد.

در نمودار زیر بدون غافلگیر شدن می توان از آنچه در انتظار ما است، مطلع شویم:


تصور عدم وقوع خیز بلند در آینده سخت است اما این اتفاق لزوما هم نباید رخ دهد. زمانی که کرونا مهار شود می‌توان انتظار بازگشت و عقب نشینی قیمت بیت‌کوین را داشت اما آینده جهان مملو از چنین اتفاقاتی است.

شرایط به نحوی پیش می‌رود که بیت کوین برای گذر از ۱۱ هزار دلار نیز هیجان دارد.


نویسنده این مطلب در ادامه آورده است: موضوع جالبی به ذهنم رسید که تا به حال به آن توجه نکرده بودم؛ تورم در آمریکا، اروپا و بریتانیا تقریبا یکسان است: آمریکا ۱.۹ درصد - اروپا ۱.۹۳ درصد - بریتانیا ۱.۹۴ درصد.

این موضوع به یکباره چیزهایی را برای من روشن کرد زیرا تغییرات بیت کوین نشان می‌دهد که نوسانات آن به شکلی نزدیک با سیاست پولی ارتباط دارد. البته این بخشی از نتایجی است که پس از روشدن این چراغ در ذهن من پدیدار شد اما نکته جالب در مورد بیت کوین این است که نرخ تورم بیت کوین پس از هالوینگ ماه مه ۱.۸۳ درصد خواهد بود.

این ایده به خودی خود معنادار است و یعنی ارزش بیت کوین در سبد ارزی فوق (دلار، یورو، پوند) باید افزایش پیدا کند زیرا نرخ تورم آن پایین‌تر از آن ها است. اگرچه این اعداد و ارقام اندک و نزدیک به هم هستند اما برای شروع یک شکاف عمیق نیازی نیست که تورم، افزایش چندان زیادی پیدا کند.

محرک‌های زیادی موجب تورم قیمت یک دارایی می‌شود اما بیشترین سود را سرمایه گذاری هایی دارند که روی محصولات محدود انجام شوند. استخراج بیت کوین محدود است و ارزش آن (به واسطه تورم کمتر)، بیش از پیش مستعد افزایش است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد