اونس طلا2215.47
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نظرسنجی کیتکو نیوز: رشد بازار سهام تاثیری بر جذابیت بازار طلا نخواهد داشت

شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو همچنان بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا، اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی روزهای آینده نیز روند صعودی خواهد داشت، تحلیلگران وال استریت انتظار دارند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به خاطر نگرانی های مربوط به تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شود.

بر اساس این گزارش بازار سهام طی هفته ای که گذشت با رشد روبرو شد ولی طلا با کاهش همراه بود. سازمان بهداشت جهانی تلفات ویروس کرونا در چین را 637 نفر اعلام کرده و گفته است که بیش از 31 هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت: تاثیر ویروس را نمی توان نادیده گرفت. به نظر من تاثیرات منفی این ویروس بر وضعیت اقتصادی چین می تواند تبعات زیادی برای تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد و این تاثیرات هنوز به درستی توسط بازارهای بین المللی درک نشده است.

در نظرسنجی این هفته 12 تحلیلگر ارشد وال استریت شرکت کردند که 8 نفر معادل 67 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. یک نفر معادل 8 درصد پیش بینی کرد قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 25 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز 966 نفر شرکت کردند که 570 نفر معادل 60 درصد گفتند قیمت طلا هفته آینده افزایش خواهد داشت. 232 نفر معادل 24 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 164 نفر معادل 17 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر نمی کند.

در نظرسنجی هفته قبل 82 درصد تحلیلگران وال استریت و 69 درصد سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای دادند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با 1.1 درصد کاهش به 1570 دلار رسیده است.

Daniel Pavilonis تحلیلگر موسسه RJO Futures در این باره گفت: به نظر می رسد در نهایت قیمت طلا میل به صعود بیشتر دارد. اگر ویروس کرونا همچنان نگران کننده تر از قبل شود، تقاضا برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت.

Phil Flynn تحلیلگر Price Futures Group نیز گفت: قیمت طلا پس از افت نسبی طی روزهای گذشته احتمالا بار دیگر روند صعودی خواهد داشت.قیمت طلا اوایل هفته ای که گذشت در پی برخی امیدواری ها برای مهار سریع ویروس کرونا با کاهش روبرو شد ولی گزارش های جدید نشان می دهد که این مساله درست نبوده است. این مساله موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد.

Phillip Streible تحلیلگر ارشد Blue Line Futures گفت: من درباره قیمت طلا امیدوار هستم نه تنها به خاطر ویروس کرونا بلکه به خاطر افزایش نرخ بیکاری آمریکا. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 225 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ولی نرخ بیکاری از 3.5 به 3.6 درصد افزایش یافته است.

Charlie Nedoss استراتژیست ارشد LaSalle Futures Group گفت: به نظر می رسد فعالان بازار توجه ویژه ای به آمارهای نرخ بیکاری خواهند داشت. در حالی که تعداد فرصت های شغلی جدید با افزایش روبرو شده ولی امارهای اصلاح شده 2019 نشان می دهد تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده یک و نیم میلیون نفر کمتر بوده است.

وی افزود: تصور می کنم سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1560 دلار است من منتظر افزایش چشمگیر قیمت طلا نیستم ولی طی هفته آینده قیمت طلا اندکی تقویت خواهد شد.

Jim Wyckoff تحلیلگر ارشد کیتکو نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بازار طلا مقاومت خود را اخیرا در رقابت با بازارهای موازی به خصوص بازار سهام نشان داده است.

John Weyer تحلیلگر موسسه Walsh Trading بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت. وی گفت: آمارهای خوبی در زمینه اشتغال در آمریکا داشتیم. طبیعتا این مساله به ضرر قیمت طلا است ولی هنوز با ویروس کرونا روبرو هستیم بنابر این یک منازعه بین این دو عامل مهم وجود دارد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد