اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

میگرنی ها لب به این موادغذایی نزنند/خواص شگفت انگیز کنجد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که مستعد سر درد‌های طولانی مدت هستند می‌توانند با مواد غذایی به بهبود این بیماری کمک کنند.همچنین کنجد و روغن آن دارای خواص شگفت‌انگیزی هستند و به روش‌های خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند به درمان میگرن کمک کند یا در مواردی باعث تشدید درد شود. در نتیجه بهترین راه حل برای درمان میگرن رژیم غذایی مناسب است.

او تصریح کرد: افرادی که دچار میگرن هستند سبزیجاتی شامل فلفل قرمز یا فلفل سبز تند، انواع ترشی، انواع زیتون، انواع لوبیا (لوبیای سفید، لوبیا چیتی، لوبیا سبز، باقالی) را مصرف نکنند همچنین توصیه می شود تا بیماران مصرف گوجه‌فرنگی و پیاز را به نصف فنجان در روز محدود کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، موز و آناناس بهتر است به نصف فنجان در روز محدود شوند.

جوزدانی ادامه داد: میگرنی ها میوه‌های خشک‌شده دارای مواد نگهدارنده مانند کشمش، خرما، قیسی، انجیر، آوکادو، خربزه، آلو قرمز و مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش را تا حد امکان مصرف نکنند.

او بیان کرد: میگرنی ها می‌توانند سایر میوه‌های تازه، منجمد، کمپوت‌شده و آب‌میوه‌ها را مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:محصولات لبنی غیر مجاز برای افراد میگرنی نیز شامل اکثر پنیرها، خامه، شیر پرچرب و شیرکاکائو است و شیر کم‌چرب، شیر هموژنیزه با یک درصد چربی، پنیر خامه‌ای، ماست کم‌چرب (نصف فنجان در روز) و انواع تخم‌مرغ موادغذایی مجاز برای مبتلایان به میگرن محسوب می شوند.

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی اظهار کرد: طبع کنجد در طب سنتی ایران گرم و‌تر بوده و یکی از دارو‌های گیاهی مغذی است که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: کنجد در طب سنتی خاصیت چاق کنندگی دارد؛ بنابراین افراد لاغر می‌توانند از کنجد و فرآورده‌های آن استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: افراد می‌توانند با تهیه پودری که از مخلوط کنجد، شکر، تخم خشخاش به نسبت مساوی و نصف وزن آن بادام درختی به دست می‌آید، روزی دو تا سه قاشق غذاخوری میل کنند؛ این پودر ملین و نرم کننده معده و روده‌ها است.

حاج حیدری افزود: افرادی که از گرفتی صدای خود رنج می‌برند می‌توانند با مصرف کنجد این عارضه را درمان کنند.

او ادامه داد: افراد برای تقویت، استحکام و جلوگیری از ریزش مو می‌توانند از ترکیب روغن کنجد با روغن زیتون و آب کمک بگیرند.

حاجی حیدری بیان کرد: کنجد برای تقویت کلیه به خصوص برای افرادی که آتروفی کلیه دارند مفید است. همچنین از کنجد به صورت ضماد برای درمان شقاق استفاده می‌شود.

او در ادامه افزود: استفاده از روغن کنجد به صورت خوراکی و موضعی برای افرادی که از اسپاسم و گرفتگی‌های عضلانی رنج می‌برند بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: کنجد دارای ویتامین‌های E، B، D و مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئن است. همچنین به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد.

او با بیان اینکه چربی موجود در روغن کنجد اسید‌های چرب اشباع نشده است، ادامه داد: بنابراین مصرف خوراکی آن باعث کاهش کلسترول مضر شده و برای بدن و سیستم قلب و عروق مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: یکی از مناسب‌ترین روغن‌های گیاهی جهت تفت دادن غذا روغن کنجد است.

حاجی حیدری ادامه داد:کنجد و مشتقات مانند: ارده و روغن کنجد از دیدگاه طب سنتی و نوین از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و از دیربازخواص غذایی و درمانی آن برای بشر شناخته شده است.

او در پایان توصیه کرد: مصرف مقدار زیاد کنجد برای بانوانی که باردار هستند ممنوع است؛ زیرا مصرف زیاد آن باعث سقط جنین می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد