اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اثر ویروس کرونا بر اقتصاد ایران !

کرونا داغ‌ترین خبر چند روز گذشته بود. این ویروس به راحتی منتقل می‌شود و تا امروز 426 کشته داشته. جدا از موضوعات سلامت و جان انسان، اثر این ویروس بر اقتصاد ایران چیست؟

اثر این ویروس کرونا بر اقتصاد ایران !

چین بزرگ‌ترین واردکننده دنیاست. رتبه اول واردات انواع مواد خام و نیمه‌خام نفتی و معدنی جهان در اختیار چین قرار دارد. هم‌زمان، درآمد اصلی ایران هم صادرات انواع مواد خام و نیمه‌خام نفتی و معدنی است بنابراین هرگونه تزلزل در نظام اقتصادی چین می‌تواند به تزلزل در ایران منجر شود.

درست است که صادرات نفتی ما به خودی خود تقریبا از بین رفته و صادرات مواد معدنی ما بیش‌تر به کشورهای منطقه است اما ماجرا اینجا تمام نمی‌شود. تولیدکننده‌های بسیاری در جهان وجود دارند که محصولات خود را به چین صادر می‌کنند. در صورتی که کرونا منجر به کاهش تولیدات چین و در نهایت کاهش واردات آن شود، تولیدکننده‌ها هم به دنبال مقاصد جدید می‌گردند و به رقبای جدید ما در منطقه تبدیل می‌شوند.

اما این هم همه ماجرا نیست! پیش از اینکه چنین رقابتی در بازارها رخ دهد به دلیل اینکه تاجران از آینده می‌ترسند، قیمت کالاها کاهش می‌یابد. مثلا مس که به خون اقتصاد جهان معروف است در پی اتفاقات اخیر بیش از ٪۱۰ از ارزش خود را از دست داد. پس قیمت‌ها یک مرحله به دلیل شروع بیماری و یک مرحله دیگر به دلیل شروع رقابت کاهش می‌یابند. اگر پس از دو مرحله کاهش قیمت شاهد کاهش مقدار صادرات هم باشیم باید گفت که وارد وضعیت بدی شده‌ایم.

با توجه به تحریم، FATF و ... احتمال اینکه در صورت شروع رقابت، مشتریان ما تجارت با کشورهای کم‌ریسک‌تر را انتخاب کنند کم نیست. در این صورت ارزآوری ما شدیدا کم می‌شود. ارزآوری ما همین امروز هم نامناسب است و اگر این شرایط بخاطر کرونا شدیدتر شود احتمال اینکه شاهد رشد دوباره دلار باشیم وجود دارد.

اما اوضاع آنقدرها هم بد نیست! اول: 426 کشته نسبت به جمعیت میلیاردی چین عدد خیلی کوچکی است پس کرونا تا حد مطلوبی کنترل شده. دوم: خانواده ویروس‌های کرونا بیش‌تر در سرما شایع می‌شوند و فصل سرما در حال تمام شدن است. سوم: در دو روز گذشته قیمت مواد خام دوباره افزایشی شده و این می‌تواند نشانه‌ای بر بهبود شرایط باشد که در این صورت موضوع رقابت برای مشتری پیش نمی‌آید. چهارم: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تکانه‌های چند صد در صدی دارد پس پوست‌ کلفت‌تر از آنیم که کاهش ده‌ درصدی قیمت‌ها برای ما بحران محسوب شود

ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن:

دپارتمان سلامت کانادا: لطفاً به خانواده، اقوام و دوستان اطلاع رسانی کنید
عفونت تنفسی که در حال حاضر در چین وجود دارد، جدی می‌باشد. این ویروس بسیار قوی است و در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است.
(ویروس عفونت باکتریایی نیست بنابراین با آنتی بیوتیک قابل درمان نیست)

روش پیشگیری اکنون مرطوب نگه داشتن گلو است، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود. همچنین خود را تشنه نگه ندارید، چرا که زمانی که غشاء گلوی شما خشک باشد، ویروس ظرف 10 دقیقه به بدن شما حمله می کند. ۵۰ تا ۸۰ سی سی آب ولرم بنوشید، برای کودکان ۳۰ تا ۵۰ سی سی. هر زمان که احساس کردید گلویتان خشک شده است، صبر نکنید، همیشه آب در دسترس داشته باشید. مقدار زیادی آب در یک نوبت ننوشید، زیرا مفید نیست. در عوض گلوی خود را همیشه مرطوب نگه دارید. تا آخر ماه مارچ به مکان های شلوغ نروید، در صورت نیاز از ماسک استفاده کنید، به خصوص در قطار یا وسایل حمل و نقل عمومی.

از خوردن غذاهای سرخ شده و پر ادویه خودداری کنید و ویتامین ث بخورید.

نشانه های بیماری:
۱. تب بالای ادامه دار
۲. سرفه طولانی مدت بعد از تب
۳. کودکان بیشتر مستعد هستند
۴. بزرگسالان معمولاً احساس ناراحتی، سردرد و عمدتا بیماریهای مرتبط با تنفس می کنند.

Canadian Department of Health Bulletin : Pls tell ur families, relatives and friends

The Upper Respiratory Infection affecting China at present is quite serious. The virus causing it is very potent and is resistant to existing antibiotics

(virus is not bacterial infection hence cannot be treated by antibiotics)

The prevention method now is to keep your throat moist, do not let your throat dry up. Thus do not hold your thirst because once your membrane in your throat is dried, the virus will invade into your body within 10 mins. Drink 50-80cc warm water, 30-50cc for kids, according to age. Everytime you feel your throat is dry, do not wait, keep water in hand. Do not drink plenty at one time as it does not help; instead, continue to keep throat moist. Till end of March, do not go to crowded places, wear mask as needed especially in train or public transportation

Avoid fried or spicy food and load up vitamin C

The symptoms/ description are

Repeated high fever
Prolonged coughing after fever
Children are more prone
Adults usually feel uneasy, headache and mainly respiratory related illness

This illness is highly contagious. Let's continue to pray and wait for further notice about the infection

Please share

اینوگرافی در مورد ویروس کرونا

روش صحیح ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس:

روش صحیح ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد