اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رفت و آمد طلا در کانال 1550 دلاری

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از ۸ ژانویه تاکنون یعنی 1583 دلار و ۴۲ سنت رسید، اما با اندکی تعدیل و رشد ۰.۶درصدی نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به 1575 دلار و ۹۴ سنت رسید+تحلیل تکنیکال و فاندمنتال طلا جهانی و اخبار مهم پیرامون قیمت طلا


تحلیل تکنیکال و فاندمنتال طلا جهانی و اخبار مهم پیرامون قیمت طلا

رفت و آمد طلا در کانال 1550 دلاری

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از ۸ ژانویه تاکنون یعنی 1583 دلار و ۴۲ سنت رسید، اما با اندکی تعدیل و رشد ۰.۶درصدی نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به 1575 دلار و ۹۴ سنت رسید

در حالی که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین رو به افزایش است و تأثیر اقتصادی احتمالی آن موجب شده تا سرمایه گذاران به خرید طلا روی بیاورند، قیمت فلز زرد روز دوشنبه به بالاترین رقم طی بیش از ۲ هفته گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از ۸ ژانویه تاکنون یعنی ۱۵۸۶ دلار و ۴۲ سنت رسید، اما با اندکی تعدیل و رشد ۰.۶درصدی نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۱۵۷۹ دلار و ۹۴ سنت رسید.

ویروس کرونای جدید در چین ۸۰ نفر را کشته و بیش از ۲ هزار نفر را مبتلا کرده است. شهروندان استان هوبئی چین که شیوع این بیماری از آنجا آغاز شده از ورود به هنگ‌کنگ منع شده‌اند. ارزش سهام در بازارهای آسیایی کاهش داشته و سرمایه گذاران نگران شیوع ویروس کرونا هستند. ارزش یوان چین افت کرده و ین ژاپن شاهد جهش بوده است.

در حالی که توانایی شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و احتمالاً تعداد موارد ابتلا بالاتر برود، کمیسیون ملی سلامت چین دیروز اعلام کرد این کشور ممکن است برای جلوگیری از گسترش بیماری تعطیلات سال نوی چینی را تمدید کند.

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک اولین نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۲۰ را که طی روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار خواهد شد دنبال می‌کنند.

قیمت فلز پالادیوم امروز با ۱.۷ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت فلز نقره امروز ۰.۹ درصد جهش داشت و به ۱۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت فلز پلاتین هم با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۹۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به‌رغم ایام سال نوی چینی، به‌دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، هفته گذشته میزان تقاضای فیزیکی برای طلا در بازارهای مهم آسیایی شاهد افت بود

تحلیل تکنیکال طلا

اخبار مهم پیرامون قیمت طلا جهانی:

1. اتحاديه اروپا تصميم گرفت در موضوع شركت هواوى چين مسير امريكا را نرود و آن را تحريم نكند.
اما رعايت قوانين مربوط با شبكه 5G در حوزه يورو الزام آور نخواهند بود.

بريتانيا نيز تصميم خود در مورد ارتباط با شركت هواوى چين و شبكه 5G را امروز اعلام ميكند

2. رويترز : در صورت افت بيشتر قيمت نفت و كاهش بيشتر در تقاضا در نتيجه انتشار ويروس ، اوپك پلاس تزريق نفت به بازار را كاهش بيشترى خواهد داد!

3. خیلی مهم: احتمال تصويب چهارمين كاهش در نرخ بهره فدرال رزرو طى ماه سپتامبر رشد كرده و به 31% رسيده است!

خريد اوراق قرضه سه ماهه ، از خريد اوراق ده ساله بازدهى و سود بيشترى دارد!

بازارهاى مالى از تداوم عوارض ويروس كرونا بر بازارهاى مالى بين الملل در هراس هستند.

4. ژى جينپينگ (رئيس جمهور چين) خطاب به سازمان بهداشت جهانى: اطمينان كامل داريم كه ميتوانيم ويروس كرونا را از بين ببريم! (تعداد مبتلايان در چين به ٢٥٣٣ نفر رسيده است)

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد