اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هدف قیمت طلا در سال 2020

موسسه سرمایه گذاری INTL FCStone پیش بینی می کند که قیمت طلا در سال 2020 به روند صعودی اش ادامه خواهد داد ولی نباید انتظار رشد چشمگیر مانند سال 2019 را داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، موسسه INTL FCStone در گزارش سالیانه چشم انداز بازار طلا نوشت: کاهش ارزش دلار آمریکا ، نرخ بهره منفی در اروپا و تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب افزایش قیمت طلا در سال 2020 شود.

بر اساس این گزارش Rhona O’Connell رئیس بخش تجزیه و تحلیل بازار در این موسسه سرمایه گذاری گفت: قیمت طلا می تواند در سال 2020 میلادی روند صعودی را ادامه دهد ولی نه مانند سال 2019 . قیمت طلا از اواسط سال گذشته وارد یک روند صعودی سریع شد و محدوده قیمتی آن به طور کامل تغییر کرد.

وی افزود: گرچه اکثر عواملی که موجب افزایش قیمت طلا در سال 2019 شد همچنان در بازار وجود دارد ولی نمی توان انتظار رشد فزاینده قیمت طلا را در سال 2020 داشت. محدوده قیمتی برای هر اونس طلا در سال 2020 بین 1500 تا 1600 دلار خواهد بود. گرچه احتمال افزایش 15 درصدی قیمت طلا وجود دارد ولی رشد فزاینده قیمت این فلز گرانبها در هاله ای از ابهام است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: روند صعودی قیمت طلا در سال 2020 دست بالاتر را خواهد داشت آن هم به دلیل اینکه بانکهای مرکزی جهان برای متنوع کردن ذخایر ارزی خود و کاهش سهم دلار، همچنان به خرید طلا ادامه خواهند داد.

بخش رسمی یا همان بانکهای مرکزی جهان طی سال 2019 میلادی اقدام به خرید 585 تن طلا کرده اند.

به نظر می رسد پایین بودن نرخ بهره همچنان تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا در سال 2020 را حفظ خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا گزینه های محدودی در اختیار دارد و بعید به نظر می رسد نرخ بهره اروپا امسال به بالاتر از صفر بازگردد. این مساله موجب افزایش تمایل بخش خصوصی برای خرید طلا خواهد شد.

تا زمانی که تنش های سیاسی وجود داشته باشد سطح حمایتی 1550 تا 1500 دلاری برای هر اونس طلا حفظ خواهد شد.

کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز موجب افزایش رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور و احتمالا اروپا خواهد شد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد