اونس طلا2232.37
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد: ویروس کرونا قیمت طلا را افزایش خواهد داد

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد تحلیلگران اقتصادی وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، تحلیلگران بین المللی معتقدند که تحولات نگران کننده درباره گسترش ویروس کرونا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد و این مساله به نفع این فلز گرانبها در کوتاه مدت خواهد بود.

بر اساس این گزارش بسیاری از اقتصاددانان نگران هستند که گسترش ویروس کرونا موجب کاهش رشد اقتصادی چین شود و این مساله تبعات زیادی برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد.

کریستینا هوپر استراتژیست ارشد موسسه Invesco گفت: طلا معمولا به خاطر ریسک های سیاسی و سایر ریسک های غیرقابل کنترل با افزایش قیمت روبرو می شود. ویروس کرونا نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

در نظرسنجی این هفته 18 تحلیلگر اقتصادی وال استریت شرکت کردند که 10 نفر معادل 59 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. 2 نفر معادل 12 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 5 نفر معادل 19 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز 789 نفر شرکت کردند که 525 نفر معادل 67 درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. 145 نفر معادل 18 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 119 نفر معادل 15 درصد نیز گفته اند قیمت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی هفته گذشته اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

قیمت طلا تا لحظه انتشار این خبر به بیش از 1571 دلار رسیده که نشانگر رشد 0.7 درصدی در هفته است.

به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر افزایش تقاضای طلا و تمایل سرمایه گذاران برای خرید این فلز گرانبها، نگرانی های مربوط به ویروس کرونا است.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: عوامل زیادی می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در کوتاه مدت شود. استیضاح ترامپ، بازار شکننده سهام سیاست های انبساطی بانکهای مرکزی می تواند در نهایت به نفع طلا باشد.

علاوه بر این ، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود بخواهد سیاست های پولی را تغییر دهد.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group گفت: فدرال رزرو سیاست های پولی را بدون تغییر حفظ خواهد کرد و این مساله فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد می کند. نرخ بهره فعلی می تواند در نهایت موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

کریستوفر وچیو تحلیلگر ارشد IG Group گفت: نرخ بهره اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا حرکت بعدی قیمت طلا را مشخص خواهد کرد. نرخ بهره این اوراق به 1.69 درصد رسیده که پایین ترین رقم از اکتبر است. افزایش فشارهای تورمی نیز جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام .

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد