اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازارهای مالی در هفته ای که گذشت

در هفته چهارم دی ماه، رشد شاخص کل بازار سرمایه تا حدی بود که نه‌تنها ریزش‌های هفته قبل را جبران کرد، بلکه رشد ۱۳ درصدی را ثبت کرد؛ بازار طلا و ارز نیز بازدهی مثبتی داشتند اما دلار تنها بازار منفی هفته اخیر بود.

به گزارش سایت طلا در هفته چهارم دی ماه در حالی که بورس بازدهی حدود ۱۳ درصدی را به ثبت رساند، از ارزش دلار آمریکا کم شد.

با به سرانجام رسیدن دی ۹۸ و طی شدن آخرین هفته معاملاتی آن، بازارهای مالی در پس طوفانی از اتفاقات سیاسی و تنش زا در سطوح بین المللی همراه شد.

در این میان، با سقوط حیرت انگیز بورس های جهانی همراه شد اما بازار سرمایه ایران بر خلاف ریزش های هفته قبل، آرایش عایقی خود را به نمایش گذاشت. رشد روز افزون شاخص بورس و رکورد ۱۶ هزار واحدی آن تالار شیشه ای را در این هفته به طور تمام سبز پوش کرد.

در ادامه بررسی ها، بازار طلا این هفته هم با نوسا‌ن های اندکی رو به رو بود، در میان این هفته قیمت سکه با رشد قابل توجهی همراه بود که با کاهش نرخ جهانی طلا این جهش قیمت، بر سراشیبی نرخ سوار شده و به قیمت گذشته بازگشت. جالب است بدانید در هفته آخر معاملات بازارهای مالی، ارز آنچنان افت و خیزی را تجربه نکرد بلکه صندلی ثبات قیمت را برای ثبت در تاریخ این روزها انتخاب کرد.

شاخص کل بورس که در هفته گذشته معادل ۳۰ هزار واحد ریزش داشت و بازدهی منفی هشت درصدی را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه به همراه داشت، اما در این هفته نه تنها ریزش‌های هفته قبل را جبران کرد بلکه بازدهی بالاتری را از آن خود کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار که در روز ۱۸ دی ماه در سطح ۳۵۳ هزار واحدی قرار گرفته بود در این هفته با رشدهای متوالی روبه‌رو شد و نزدیک به مرز ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

این بازار در پایان معاملات روز چهارشنه خود، روی سطح ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحدی قرار گرفت و با بازدهی ۱۲٫۹ درصدی جلوتر از دیگر بازارهای مالی در رشد قرار گرفت.

بازار فلزهای زرد رنگ نیز بازدهی بیشتری را نسبت به هفته گذشته به ثبت رساندند، طلا ۱۸ عیار و سکه امامی هر کدام رشد سه درصدی داشتند.

نوسان نرخ ارز در بازار چشم گیر نیست

یکی از صرافان بازار ارز وسکه گفت: با توجه به شرایط موجود شاهد نوسان نرخ در طلا و سکه بودیم اما شدت آن زیاد نبود چرا که کنترل بانک مرکزی سبب شده شاهد جهش قیمتی در روز های اخیر نباشیم.

او افزود : خرید فروش ارز نسبت به هفته گذشته تفاوت زیادی نداشته است و وضعیت بازار به لحاظ روانی آرام است چراکه که میزان خرید و فروش در بازار تقریبا یکسان است.

این طراف بازار ارز تصریح کرد: با توجه به این که بانک مرکزی محدودیت ۲ هزار یورویی در طی یک سال را که متقاضی فقط یک بارمی توانست ارز خریداری کند را لغو کرده است دیگر شاهد رفتار هیجانی در خرید نیستیم.

در یک نگاه در هفته پايانى دى ماه، بورس با ١٢.٨درصد رشد مثبت سودده ترين بازار شد.همچنین بازدهى طلا ٣.٥ و سكه ٥.١درصد منفى بود و خريداران دلار و يورو نيز در اين هفته به ترتيب ٢درصد و ١.٨درصد زيان كردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد