کشف جدید ناسا،زمینی دیگر برای زندگی!

تلسکوپ شکار سیاره ناسا (TESS (Satellite Transition Exoplanet Survey Satellite یک کشف جالب توجه را انجام داده است؛ سیاره‌ای به اندازه زمین که می‌تواند به طور بالقوه دارای آب مایع بر روی سطحش باشد. TESS در گذشته سیارات بالقوه قابل سکونت پیدا کرده، اما اینها عموماً ابعادی بزرگتر از زمین دارند که ابر زمینها نامیده می‌شوند. در یافته‌های اخیر این تلسکوپ، اولین باری است که سیاره‌ای به اندازه زمین در منطقه قابل سکونت قرار گرفته است.

23 دی 98

کشف جدید ناسا،زمینی دیگر برای زندگی!

چرا سیاره TOI 700 d قابل سکونت است؟

این سیاره در مدارهای اطراف ستاره TOI 700 قرار دارد که دمای مناسبی برای وجود آب مایع در سطح سیاره را داراست. سیاره TOI 700 d درست در لبه داخلی منطقه قابل سکونت این سیستم قرار دارد و سایر سیارات سیستم TOI 700b و TOI 700c در نزدیکی این ستاره قرار دارند. در ابتدا دانشمندان تصور می‌کردند که ستاره TOI 700 به اندازه خورشید ماست که باعث شده سیارات بزرگتر و داغ تر به نظر برسند و مانند زمین نباشند. اما وقتی دانشمندان فهمیدند که این ستاره در واقع فقط ۴۰٪ اندازه و جرم خورشید را دارا بوده، محاسبات آنها در مورد سیارات نیز تغییر کرده و آنها دیدند که سیاره‌ای به اندازه زمین در سیستم وجود دارد.

کشف جدید ناسا

امیلی گیلبرت؛دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه شیکاگو، در بیانیه‌ای توضیح داد: «هنگامی که پارامترهای ستاره را طبق داده‌ها بررسی کردیم، اندازه سیارات آن از تصور ما کمتر بود و فهمیدیم سیاره مذکور اندازه زمین بوده و در منطقه قابل سکونت است. علاوه بر این، در طی جمع آوری ۱۱ ماه داده و بررسی آنها، ما هیچ گونه شعله سوزاننده از ستاره ندیدیم، که باعث می‌شود TOI 700 d قابل سکونت باشد و مدل‌سازی شرایط جوی و سطح آن آسان‌تر شود.»

این یک قدم بزرگ برای TESS است، زیرا این سیاره بیش از کشفیات قبلی آن، شبیه به کره زمین است. محققان اکنون با استفاده از داده‌های اضافی از تلسکوپ فضایی Spitzer، سیاره TOI 700 d را شبیه‌سازی می‌کنند تا ببینند چه نوع جو و ترکیبی می‌تواند داشته باشد.