اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جلوگیری از ایجاد زخم پای دیابتی با تولید کفی هوشمند

شرکت بنبوتون با استفاده از فناوری نانو کفی هوشمندی طراحی کرده است که می‌تواند در صورت مشاهده امکان ایجاد التهاب موضعی، صاحب آن را از طریق تلفن هوشمند مطلع کند.

به گزارش سایت طلا ، از آنجا که افراد مبتلا به دیابت اغلب در اندام خود فاقد حس هستند، در قسمت پاها مستعد ابتلا به زخم‌های پوستی هستند. درمان این زخم‌ها بسیار دشوار است و گاهی منجر به قطع عضو می‌شود. با این حال، یک کفی جدید طراحی شده تا از ایجاد این زخم‌ها جلوگیری کند.

شرکت بنبوتون با استفاده از فناوری نانو کفی هوشمندی طراحی کرده است که می‌تواند تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد کف پا اندازه‌گیری کند و در صورت مشاهده امکان ایجاد التهاب موضعی، صاحب آن را از طریق تلفن هوشمند مطلع کند.

این دستگاه، زمانی که Linh Le در مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی در موسسه فناوری استیونز در نیوجرسی مشغول به تحصیل بود، توسط وی طراحی شد. او اکنون مدیرعامل شرکت بنبوتون، یک شرکت اسپین - آف است که موفق شده این فناوری را تجاری کند.

در داخل یک جفت کفش معمولی، مجموعه‌ای از دو کفی که هر کدام از آنها از شبکه‌ای از حسگرهای مبتنی بر گرافن استفاده می‌کنند، پوشیده شده است تا تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد کف پا اندازه‌گیری کنند.

اگر داده‌ها نشان دهند که التهاب موضعی در حال وقوع است، کفی مجهز به بلوتوث به طور خودکار هشداری را به برنامه iOS / Android تلفن هوشمند صاحب آن ارسال می‌کند و به او اطلاع می‌دهد که زخمی در حال شکل‌گیری است. این برنامه همچنین به کاربران بهترین اقدامات عملی را توصیه می‌کند، به علاوه می‌توان آن را برای هشدار دادن به افراد دیگر مانند پزشکان یا اعضای خانواده تنظیم کرد.

کفی‌ها با باتری‌های غیر قابل شارژ کار می‌کنند و گفته می‌شود قبل از نیاز به تعویض، چهار ماه دوام می‌آورند. یک نماینده فروش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا یک سرویس اشتراک را با هزینه حدودی ۲۵ تا ۵۰ دلار در ماه ارائه کند که از سال آینده آغاز می‌شود.

این اولین کفی پیشگیری از زخم پا نیست که تولید شده است، پیش از این محققان موسسه فرانهوفر در آلمان موفق به تولید جوراب‌هایی شده‌اند که می‌تواند فشار را حس کند. استارت‌آپ سرین در سانفرانسیسکو جوراب‌های الکترونیکی می‌فروشد که امکان رصد دمای پوست در آنها وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد