اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا و نقره در­پی کاهش تنش های آمریکا و ایران پایین آمد

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ با کاهش تنش های میان ایران و آمریکا و بازگشت میل ریسک به سرمایه­گذاری، قیمت طلا و نقره بار دیگر با کاهش رو برو شد. آخرین بار هر انس طلا با 6.30 دلار کاهش به 1.553.90 دلار رسید و هر انس نقره نیز با 0.187 دلار کاهش با 17.98 دلار معامله شد.


21 دی 98

قیمت طلا و نقره در­پی کاهش تنش های آمریکا و ایران پایین آمد

یادداشت سردبیر: انتظار می­رود سال 2020 به مانند سال­های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایان یابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاریست. پس گزارش ویژه ما را در خصوص عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری شما در سال 2020 از دست ندهید.

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ با کاهش تنش های میان ایران و آمریکا و بازگشت میل ریسک به سرمایه­گذاری، قیمت طلا و نقره بار دیگر با کاهش رو برو شد. آخرین بار هر انس طلا با 6.30 دلار کاهش به 1.553.90 دلار رسید و هر انس نقره نیز با 0.187 دلار کاهش با 17.98 دلار معامله شد.

فلزات باارزش هیچ واکنش اولیه­ای به این خبر که هواپیمای مسافربری ایران توسط موشک منهدم شده است نشان ندادند و برای سرمایه­گذاران جای سوال است که چرا ارتش ایران می بایست چنین کاری را انجام داده باشد. شاید خطایی صورت گرفته است.

بسیاری بر این باورند که رابطه آمریکا و ایران هرگز رابطه ای دوستانه نخواهد شد، بلکه احتمال می رود ایران حملات بیشتری را به مواضع آمریکا در منطقه صورت دهد. آمریکا نیز همچنان با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، تحریم های بیشتری را بر این کشور اعمال می نماید.

روز پنجشنبه روز خوبی برای بازارهای سهام بود و شاخص های سهام آمریکا به شدت بالا رفت که این امر مسلما به ضرر فلزات با ارزشی نظیر طلا و مس می باشد. نفت خام نیمکس نیز با کاهش قیمت رو برو شد و هر بشکه آن با 59.50 سنت معامله شد. شاخص دلار آمریکا نیز هفته خوبی را پشت سر گذاشت و مستحکم تر از قبل پیش می رود.

تحلیل­گران و سرمایه­گذاران دوباره به دنبال تحلیل اطلاعات اقتصادی بازار می باشند که از جمله آن می توان به انتشار گزارش آمار اشتغال آمریکا توسط وزارت کار این کشور خبر داد. پیش بینی می شود شغل های غیر کشاورزی این کشور حدود 160.000 باشد.

بازارهای سهام جهانی نیز تحت تاثیر اخبار مختلفی بودند که از جمله آن تایید کشور چین مبنی بر امضا فاز اول قرارداد تجاری با آمریکا در هفته پیش رو است. یک مقام ارشد بازرگانی چین برای امضاء این معاهده به واشنگتن خواهد رفت. به امضا رسیدن حتی بخشی از این معاهده بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان می تواند باعث رشد اقتصاد جهان در سال 2020 شود.

شورای طلای جهان گزارش داده است که بانک­های مرکزی در ماه نوامبر به میزان 41.8 تن طلا خریداری کرده­اند که از ماه سپتامبر 16 درصد و از ماه آگوست 29 درصد کمتر می باشد. با این همه تحلیل­گران بر این باورند که میزان خرید طلا در سال 2020 افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا و نقره در­پی کاهش تنش های آمریکا و ایران پایین آمد

تحلیل های تکنیکال، امروز وضعیت متعادلی را سپری کردند. طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد افت شدید قیمت ها بودیم. ولی زمان کاهش قیمت ها دیگر به پایان رسیده است و روند عادی رشد طلا مجددا آغاز می شود. در میان تحلیل های تکنیکال، روند رو به رشد طلا در کوتاه مدت نسبت به دیگر پیش بینی ها برتری خواهد داشت و در نمودارهای روزانه، قیمت آن به سرعت در حال بالا رفتن است. گرچه در حال حاضر با وقفه ای موقت روبرو است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت طلا، رد کردن سطح مقاومت 1.590.90 دلار است و در کوتاه مدت، هدف کاهشی قیمت طلا، رسیدن به مرز 1.530.00 دلار می باشد. اولین مقاومت در راستای بیشینه قیمت در بازه 1.562.40-1.571.70 دلار مشاهده می شود و کمینه قیمت نیز در بازه 1.541.00-1.530.00 دلار خواهد بود.

قیمت طلا و نقره در­پی کاهش تنش های آمریکا و ایران پایین آمد

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد افت شدید قیمت ها بودیم. ولی زمان کاهش قیمت ها دیگر به پایان رسیده است و روند عادی رشد نقره مجددا آغاز می شود. در میان تحلیل های تکنیکال، روند رو به رشد نقره در کوتاه مدت نسبت به دیگر پیش بینی ها برتری خواهد داشت و در نمودارهای روزانه قیمت آن به سرعت در حال بالا رفتن است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت نقره، پشت سر گذاشتن سطح مقاومت 18.895 دلار در هر انس می باشد و هدف روند رو به کاهش قیمت آن، رسیدن به مرز 17.00 دلار می باشد. اولین مقاومت در راستای بیشینه قیمت در بازه 18.75-18.225 دلار مشاهده می شود و کمینه قیمت نیز در بازه 17.815-17.50 دلار خواهد بود.

مس نیز با 205 واحد کاهش به 280.15 سنت رسید. در میان تحلیل های تکنیکال، روند رو به رشد مس در کوتاه مدت نسبت به دیگر پیش بینی ها برتری خواهد داشت. با این حال روند رشد چهارماه آن در جداول تغییر کرده است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت مس، پشت سر گذاشتن سطح مقاومت 290.00 سنت در هر انس می باشد و هدف روند رو به کاهش قیمت آن، رسیدن به مرز 270.00 سنت می باشد. اولین مقاومت در راستای بیشینه قیمت در بازه 281.90-284.00 سنت مشاهده می شود و کمینه قیمت نیز در 275.95-273.00 سنت خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد