اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اعلام معتبرترین گذرنامه‌های سال ۲۰۲۰؛ همسایه‌های ایران قعرنشین شدند

تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده برای گذرنامه کشورهای جهان که بر پایه شاخص «هِنلی» و در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده، نشان می‌دهد که ژاپن همچون سال گذشته دارای قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان است و برخلاف نیمه دوم سال ۲۰۱۹، گذرنامه ایران با افزایش اعتبار مواجه شده است.

تازه ترین رده‌بندی اعلام شده برای گذرنامه کشورهای جهان که بر پایه شاخص «هِنلی» و در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده، نشان می‌دهد که ژاپن همچون سال گذشته دارای قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان است و برخلاف نیمه دوم سال ۲۰۱۹، گذرنامه ایران با افزایش اعتبار مواجه شده است.

معتبرترین گذرنامه 2020

نتایج این رده‌بندی نشان می‌دهد که دارندگان گذرنامه (پاسپورت) کشور ژاپن می‌توانند بدون اخذ روادید (ویزا) به ۱۹۱ کشور جهان سفر کنند. در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی دارندگان گذرنامه ژاپن و سنگاپور می توانستد آزادانه به ۱۸۹ کشور سفر کنند و از این نظر به طور مشترک در جایگاه نخست جهان قرار داشتند.

گذرنامه سنگاپوری در آغاز سال ۲۰۲۰ با وجود دارای مجوز سفر بدون روادید به ۱۹۰ کشور جهان به جایگاه دوم تنزل کرده است.

رتبه سوم قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان به طور مشترک به کره‌جنوبی و آلمان تعلق گرفته و ایتالیا و فنلاند نیز جایگاه سوم را همزمان تصاحب کرده‌اند. این فهرست همچنان تا رتبه هشتم در انحصار اروپایی‌ها از جمله اسپانیا، لوکزامبورگ، دانمارک، سوئد، فرانسه، سوئیس، پرتغال، هلند، ایرلند، اتریش است.

معتبرترین گذرنامه

آمریکا و بریتانیا در این فهرست هشتم هستند و دارندگان گذرنامه آنها قادرند به ۱۸۴ کشور جهان بدون نیاز به اخذ روادید سفر کنند. در مقابل دارندگان گذرنامه چین تنها می‌توانند به ۷۱ کشور بدون روادید سفر کنند، این گذرنامه در رتبه ۷۲ جهان قرار دارد.

در میان کشورهای مهاجر پذیر، قدرت گذرنامه هر سه کشور نیوزیلند، استرالیا و کانادا با یکدیگر برابر است و رتبه جهان آنها نهم است.

گذرنامه امارات عربی متحده با قرار گرفتن در رتبه ۱۸ جهان، قدرتمندترین در خاورمیانه است. این گذرنامه در رتبه‌بندی پیشین بیستم بود. دارندگان این گذرنامه می‌توانند آزادانه به ۱۷۱ کشور سفر کنند. در میان کشورهای خاورمیانه، گذرنامه اسرائیل ۲۵ام، کویت ۵۷ام، قطر ۵۸ام، بحرین ۶۳ام، عمان ۶۴ام و عربستان سعودی ۶۶ام است.

گذرنامه ایران اما با ۳ پله صعود در مقایسه با نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به رتبه ۹۸ جهان بازگشته است. این گذرنامه مجوز سفر بدون روادید به ۴۱ کشور جهان محسوب می‌شود، این تعداد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به ۳۹ کشور کاهش یافته بود. گذرنامه اریتره، کنگو و بنگلادش نیز هم رتبه ایران هستند.

بی اعتبارترین گذرنامه

انتهای این رده‌بندی که متعلق به کم قدرت‌ترین یا بی‌اعتبارترین گذرنامه‌های جهان است همچون سال ۲۰۱۹ به تصاحب همسایگان ایران درآمده است. قدرت گذرنامه افغانستان با کسب رتبه ۱۰۷ قعرنشین شده و اعتبار پاکستان و عراق هم در جایگاه ۱۰۴ و ۱۰۶ قرار گرفته‌ است.

موسسه «هنلی و شرکا» هر سال دو بار بر پایه داده‌های جمع‌آوری شده از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی و نیز اطلاعاتی که از تجزیه و تحلیل قوانین ویزا و اطلاعات مستند جهانی بدست می‌آید اقدام به انتشار رده‌بندی قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان می‌کند. مهم ترین شاخص برای تهیه این رده بندی تعداد کشورهایی است که با هر گذرنامه می‌توان بدون ویزا به آن‌ها سفر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد