اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بورس های جهانی سبزپوش شد

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد آمریکا آماده است صلح را در آغوش بگیرد، کارشناسان آن را عقب‌نشینی وی در مقابل ایران تعبیر کردند و سرمایه‌گذاران به سمت بازار بورس برگشتند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود اعلام کرد آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد، کارشناسان چنین برآورد کردند که فعلا قرار نیست تنشی بین ایران و آمریکا صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش بازارهای آسیا و حتی آمریکا به تحلیل کارشناسان از وضعیت تنش‌ها و همچنین عقب‌نشینی ترامپ واکنش نشان دادند، به طوری که بازارها امروز سبزپوش شدند.

بازار بورس آسیا در دو روز گذشته تحت تنش‌هایی که احتمال می‌رفت بین ایران و آمریکا شکل بگیرد، افت کرده بود.

به گزارش رویترز، امروز بازارهای سهام آسیا بهترین وضعیت را در هفته جاری رقم زد؛ چراکه آمریکا از ایجاد چالش با ایران و در منطقه خاورمیانه عقب‌نشینی کرده و سرمایه‌گذاران نیز به سمت بازار بورس آمده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،‌ در پاسخ به حمله هوایی و موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی در بغداد تنها وعده تحریم داد، بدون اینکه صحبتی از چالش جدید مطرح کند. ایران هم سیگنال جدیدی از اقدام تلافی‌جویانه فوری پس از حمله موشکی اخیر نداده است.

نیکی ژاپن با جهش بزرگ ۲.۳۱ درصدی مواجه شد. همچنین در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۹۱ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۶۸ درصد جهش کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸۳ درصد تقویت شد، در حالی که کاسپی کره‌جنوبی با جهش بزرگ ۱.۶۳ درصدی همراه شد.

بر اساس این گزارش، شاخص MSCI امروز رشد 1.3 درصدی داشت که بیشترین افزایش تقریبا در یک ماه گذشته محسوب می‌شود و سهام‌های «هنگ‌سنگ» هنگ‌کنگ و بلوچیپ شانگهای هر کدام یک درصد افزایش سود داشته‌اند و بازارهای بورس ژاپن هم تاکنون رشد 2 درصدی را تجربه کرده است.

بازارهای آتی هم شاهد ادامه افزایش‌ها در بازارهای اروپا و آمریکا است، به طوری که معاملات شاخص S&P500 به میزان 0.2 درصد و ژرمن داگز 0.9 درصد رشد کرد.

شنگ اولیور، اقتصاددان ارشد در سیدنی، گفت: «من فکر می‌کنم امروز روز شانس بازارهای بورس است».

افزایش‌های ارزش سهام بورس منطقه، همچنین اروپا و آمریکا در حالی است که روز گذشته سرمایه‌گذاران با ابراز نگرانی از رشد تنش‌ها از سرمایه‌گذاری در بورس گریزان بودند، اما خبرهای شب گذشته از سخنرانی‌های ترامپ که بسیاری عقب‌نشینی از موضع قبلی‌اش تعبیر کردند، سرمایه‌گذاران بازارهای بورس را دوباره به این سمت کشاند.

در این میان سرمایه‌گذارانی که در چند روز گذشته ارز ین ژاپن را به عنوان حریم مطمئن سرمایه‌گذاری خودشان می‌دانستند، امروز اقدام به فروش کردند و یا سرمایه‌های خود را به سمت بازارهای دیگر مانند بورس هدایت کردند؛ بنابراین ین ژاپن امروز به کمترین میزان دو هفته گذشته سقوط کرد و هر ین ژاپن با 109.32 در برابر دلار معامله شد.

ترامپ تنها به بحث تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد که جزئیات آن را هم توضیح نداد.

در این میان بازارهای بورس آمریکا هم به عقب‌نشینی ترامپ در برابر ایران واکنش مثبتی داشت، به طوری که شاخص S&P500 با 0.5 درصد رشد، شاخص 3253 را ثبت کرد. داوجونز آمریکا هم افزایش 0.6 درصدی داشت و به رقم 28 هزار و 745 رسید و شاخص وال‌استریت نیز بهترین وضعیت دو سال گذشته را تجربه کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد