اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اف ایکس تی ام: انتظار کاهش قیمت طلا را نداشته باشید

یک استراتژیست بازار بر این باور است که تا زمانی که تنش های ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی وجود داشته باشد، قیمت طلا در سطح فعلی باقی خواهد ماند.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، حسین سید استراتژیست ارشد FXTM تاکید کرد: شاید این طور به نظر برسد که قیمت طلا فراتر از ارزش واقعی آن باشد ولی تا زمانی که سرمایه گذاران بین المللی نگران تنش های ژئوپلیتیک باشند، قیمت طلا در محدوده نزدیک به 1600 دلار در هر اونس باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا قیمت طلا را به بالاترین سطح از آوریل 2013 میلادی رسانده است. بسیاری از تحلیلگران منتظر افزایش قیمت طلا تا سطح 1600 دلاری هستند.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 3.5 درصد رشد داشته است. اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در نزدیکی فرودگاه بغداد تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

حسین سید افزود: تا زمانی که درگیری و منازعه در خاورمیانه وجود داشته باشد، طلا به درخشش خود ادامه خواهد داد.

اظهارات حسین سید در شرایطی است که اندیکاتورهای تکنیکال مثل شاخص Relative Strength در بالاترین سطح خود از سپتامبر قرار دارد، این شاخص نشانگر اشباع خرید است.

وی تصریح کرد: در شرایط نااطمینانی سیاسی و بازار، هیچ جایگزین بهتری غیر از خرید طلا وجود ندارد و علی رغم نمودارهای تکنیکال و اندیکاتورهای اشباع خرید، روند صعودی قیمت طلا تا زمانی که نااطمینانی وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

دولت عراق در نخستین واکنش به حملات هوایی آمریکا، به اخراج نظامیان آمریکایی رای مثبت داده است. ایران نیز اعلام کرده است که دیگر به محدودیت غنی سازی اورانیوم در چارچوب برجام پایبند نخواهد بود. سه نظامی آمریکایی نیز در پی حمله تروریست های الشباب به پایگاه نظامی در کنیا کشته شدند.

حسین سید معتقد است که تنش های فعلی در خاورمیانه بر خلاف مسائل کوتاه مدت 2019 میلادی، به این زودی حل و فصل نخواهد شد. تحولات اخیر می تواند فشار زیادی بر رشد اقتصادی آمریکا و جهان وارد کند.

وی در پایان گفت: تصور می شد که سال 2020 دوره بازگشت اقتصاد جهانی به رونق باشد آن هم پس از تنش های تجاری آمریکا و چین و نگرانی سرمایه گذاران درباره برگزیت. ولی رویدادهای هفته گذشته بی شک این چشم انداز را در معرض خطر جدی قرار داده است. سرمایه گذاران در حالت دفاعی قرار خواهند داشت و همه منتظر پاسخ و واکنش ایران هستند. شاید یک پاسخ فوری از سوی ایران وجود نداشته باشد ولی سرمایه گذاران باید در خصوص ریسک سبد سرمایه گذاری خود، این مساله را نیز محاسبه کنند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد