اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک آمریکایی:

طلا هوشمندانه ترین سرمایه گذاری در شرایط حساس سیاسی است

بانک گلدمن ساکس آمریکا بر این باور است که طلا بهترین دارایی در شرایطی است که تنش های ژئوپلیتیک تشدید می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک گلدمن ساکس در تازه ترین تحلیل خود نوشت: در شرایطی که تنش های سیاسی در عرصه بین المللی تشدید می شود، طلا بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

بر اساس این گزارش در حالی که تنش ها بین آمریکا و ایران به شدت افزایش یافته، قیمت نفت و طلا با رشد فزاینده ای همراه شده است. تجار و سرمایه گذاران بین المللی نگران مختل شدن عرضه و تولید انرژی هستند و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شده است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر هیچ محدودیتی را در خصوص برنامه غنی سازی اورانیوم در نظر نخواهد گرفت. پارلمان عراق نیز به طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور رای مثبت داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه به نمایندگان آمریکایی گفته است که آماده حمله به ایران است اگر تهران بخواهد به اهداف آمریکا حمله کند.

تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که انتخاب طلا در شرایط کنونی یک اقدام هوشمندانه به شمار می رود.

جفری کوری رئیس بخش کالاها در بانک گلدمن ساکس در این باره گفت: طلا در مقایسه با نفت ، بهترین سرمایه گذاری برای پوشش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی است.

قیمت طلا روز دوشنبه به بیش از 1588 دلار در هر اونس رسیده که این بالاترین رکورد در 6 سال اخیر به شمار می رود. قیمت هر بشکه نفت نیز به بیش از 70 دلار رسیده است.

تحلیلگران نوشتند: تشدید تنش های سیاسی منجر به افزایش قیمت طلا شده است، آن هم در شرایطی که ارزهای معتبر بین المللی با نوسانات شدیدی روبرو است. این شرایط بیشتر در زمان جنگ یا تشدید ریسک نظامی ایجاد می شود.

تحلیلگران گلدمن ساکس افزودند: طلا عملکرد خوبی داشته است آن هم در شرایطی که ارزش دلار و نرخ بهره واقعی با کاهش روبرو شده است، در آغاز جنگ های خلیج فارس و حوادث 11 سپتامبر این اتفاق افتاده است. بنابر این تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گلدمن ساکس افزود: قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار، افزیش تورم و نگرانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی ، با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

این بانک در ادامه نوشت: تنش های سیاسی و نظامی بین ایران و آمریکا می تواند قیمت طلا را بیش از پیش افزایش دهد. پیش بینی 3 و 6 و 12 ماهه قیمت طلا از نظر ما بیش از 1600 دلار خواهد بود که البته تشدید تنش های سیاسی می تواند آن را افزایش دهد.

با توجه به آنکه آمریکا در ماه سپتامبر برای نخستین بار در تاریخ معاصر به صادرکننده خالص نفت تبدیل شده، بنابر این در برابر اختلالات تولید و صادرات نفت در بازارهای جهانی، کمتر حساسیت نشان خواهد داد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد