اونس طلا2214
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حملات ایران به نیروهای آمریکایی قیمت طلا را به شدت افزایش داد

در پی حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای آمریکایی در عراق، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از حملات موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق، قیمت طلا امروز چهارشنبه با رشد 2 درصدی روبرو شده و برای نخستین بار در 7 سال گذشته به بیش از 1600 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش رشد فزاینده تقاضای مکان امن سرمایه گذاری عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت طلا بوده است.

البته قیمت طلا تا این لحظه با اندکی کاهش روبرو شده و به 1590 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز به بیش از 1610 دلار رسیده بود که بالاترین رکورد از مارس 2013 به شمار می رود.

ایران در نخستین ساعات روز چهارشنبه حمله موشکی را علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام داده است. این حملات ساعاتی پس از مراسم تدفین و خاکسپاری شهید سپهبد قاسم سلیمانی انجام شده است. تنش ها در خاورمیانه نگرانی درباره آغاز یک جنگ گسترده را به شدت افزایش داده است.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: نگرانی ها و نااطمینانی ها و تشدید تنش ها در این تقابل نظامی عامل اصلی رشد قیمت جهانی طلا است. حملات ایران تقاضای مکان امن سرمایه گذاری را نه تنها برای طلا بلکه برای ین افزایش داده است و ارزش سهام با افت شدیدی روبرو شده است.

تشدید تنش های نظامی و سیاسی در منطقه موجب افت شاخص سهام آسیا و افزایش قیمت نفت شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار توئیتی نوشت: ارزیابی درباره تلفات و خسارات ناشی از این حملات در حال انجام است و صبح چهارشنبه بیانیه ای را صادر خواهد کرد.

یانگ افزود: از نظر تکنیکال طلا در وضعیت اشباع خرید قرار دارد و اگر ترامپ این بحران را به صورت دیپلماتیک حل و فصل کند و به دنبال تشدید تنش ها نباشد، قیمت طلا یک پولبک (بازگشت قیمت) خواهد داشت.

شاخص آر اس آی که میانگین قیمت 14 روزه طلا را نشان می دهد به حدود 88 رسیده است. بالاتر بودن این شاخص از 70 نشان می دهد یک کالا در وضعیت اشباع خرید قرار دارد.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد تکنیکال نیز گفت: شاید طلا بتواند مقاومت 1614 دلاری را بشکند و به سوی مقاومت بعدی یعنی 1639 دلاری حرکت کند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد